2019.03.31. 22:21
A Microsoft nem szereti az április elsejei tréfákat
A cég marketing igazgatója szerint, bár ezek a viccek szórakoztatóak, de gyakran többet ártanak, mint használnak.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Tatiana Chekryzhova
Az utóbbi években számos technológiai nagyvállalat követte a Google példáját, és április elsején, a bolondok napján hihetetlen híreket és csínyeket eszeltek ki, ugyanakkor számos esetben ezeknek negatív volt a visszhangja – írja az Independentre hivatkozva az origo.hu.
Például egy ilyen alkalom volt 2016-ban, mikor a Google vicces, a Gru című meséből ismert mignon mémeket küldött a felhasználóinak, azonban ezzel fontos beszélgetéseket némított el – emiatt a cég elnézést is kért.
„Nagyra értékelem, hogy az emberek időt és energiát fordítanak ilyen tevékenységre, de úgy vélem, hogy ez többet árt, mint használ” – írta a Microsoft marketing igazgatója, Chris Capossela a belső levelezésben, amit a The Verge tett közzé.
A teljes levél kifejezetten utal arra, hogy a technológiai ipar számos kritikát kapott az utóbbi időben álhírek, visszaélések és esetlegesen választásokba történt beavatkozások miatt.
A levélben kifejtik, hogy ugyan ezek a viccek szórakoztatóak, de nem mindig, és hatásuk valójában igen korlátozott, illetve felkérik a dolgozókat, hogy ne tegyenek közzé április elsejei tréfát a nyilvánosság számára.
Borítókép: illusztráció