Belföld

2006.11.14. 03:29

Kilencezer gépjármű naponta

Megyei körkép (ki) - Naponta mintegy kilencezer gépjármű közlekedik a 8-as számú főút vasi szakaszán. A forgalomnak csaknem a felét a kamionok teszik ki.

Krilov István

A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át: Vas mellett Veszprém és Fejér megyében is áthajtanak a 8-ason közlekedő autósok. A vasi szakaszon - amely a határátkelőtől Karakóig tart - naponta mintegy kilencezer gépjármű halad át, a forgalomnak csaknem a felét a kamionok teszik ki, ismertette a közútkezelő által készített felmérés eredményét dr. Gulyás Ferenc, a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője. Hozzátette: a baleseti statisztikák is arról tanúskodnak, hogy a főút vasi szakaszán jelentős a tranzitforgalom. Az idei esztendőben a 8-ason történt karamboloknak több mint a felét nem vasi autós okozta.

A hetvenes-nyolcvanas években közlekedésbiztonsági szempontból két igazán kritikus szakasza volt a főútnak Vas megyében: a jánosházi és a körmendi útkereszteződés. Az említett csomópontokban minden évben több emberéletet követelő tragédia is történt. Azonban amióta mindkét területen körforgalmat alakítottak ki, súlyos és halálos kimenetelű ütközésekhez nem is riasztották a rendőröket.

A 8-as főúton az idén 39 személyi sérüléssel járó karambol történt, azaz a megyében minden tizedik baleset az említett szakaszon volt. (Összehasonlításképpen: a 8-as valamelyest hosszabb Veszprém megyei részén tavaly 124, a lényegesen rövidebb Fejér megyei szakaszán pedig 26 baleset volt.) Az ütközésekben heten vesztették életüket, hetvenketten pedig megsérültek.

A szakemberek szerint három igazán veszélyes szakaszt lehet kiemelni a 8-ason: Gasztony és Rátót térségét, Körmend belterületét, valamint Jánosháza környékét.

Az elmúlt tíz és fél hónapban öt halálos balesethez riasztották a vasi rendőröket a 8-ason. Jánosházánál az elsőbbségadás elmulasztása miatt halt meg egy ember. Rátót térségében a nem megfelelő követési távolság miatt történt emberéletet követelő karambol. Molnaszecsődnél vélhetően elaludt a személyautó sofőrje, s így történt tragédia. Szemenyénél két halálos kimenetelű ütközést is regisztráltak a rendőrök: a három halálos áldozatot követelő balesetnél a gyorshajtás szerepel a baleseti okok között, a másik karambol pedig vélhetően azért történt, mert megcsúszott a jármű. Dr. Gulyás Ferenc arról is beszámolt, hogy a baleseti okok között igencsak gyakori a gyorshajtás, az elsőbbségadás elmulasztása, a szabálytalan kanyarodás, valamint a szabálytalan előzés.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

A hetvenes-nyolcvanas években közlekedésbiztonsági szempontból két igazán kritikus szakasza volt a főútnak Vas megyében: a jánosházi és a körmendi útkereszteződés. Az említett csomópontokban minden évben több emberéletet követelő tragédia is történt. Azonban amióta mindkét területen körforgalmat alakítottak ki, súlyos és halálos kimenetelű ütközésekhez nem is riasztották a rendőröket.

A 8-as főúton az idén 39 személyi sérüléssel járó karambol történt, azaz a megyében minden tizedik baleset az említett szakaszon volt. (Összehasonlításképpen: a 8-as valamelyest hosszabb Veszprém megyei részén tavaly 124, a lényegesen rövidebb Fejér megyei szakaszán pedig 26 baleset volt.) Az ütközésekben heten vesztették életüket, hetvenketten pedig megsérültek.

A szakemberek szerint három igazán veszélyes szakaszt lehet kiemelni a 8-ason: Gasztony és Rátót térségét, Körmend belterületét, valamint Jánosháza környékét.

Az elmúlt tíz és fél hónapban öt halálos balesethez riasztották a vasi rendőröket a 8-ason. Jánosházánál az elsőbbségadás elmulasztása miatt halt meg egy ember. Rátót térségében a nem megfelelő követési távolság miatt történt emberéletet követelő karambol. Molnaszecsődnél vélhetően elaludt a személyautó sofőrje, s így történt tragédia. Szemenyénél két halálos kimenetelű ütközést is regisztráltak a rendőrök: a három halálos áldozatot követelő balesetnél a gyorshajtás szerepel a baleseti okok között, a másik karambol pedig vélhetően azért történt, mert megcsúszott a jármű. Dr. Gulyás Ferenc arról is beszámolt, hogy a baleseti okok között igencsak gyakori a gyorshajtás, az elsőbbségadás elmulasztása, a szabálytalan kanyarodás, valamint a szabálytalan előzés.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

A hetvenes-nyolcvanas években közlekedésbiztonsági szempontból két igazán kritikus szakasza volt a főútnak Vas megyében: a jánosházi és a körmendi útkereszteződés. Az említett csomópontokban minden évben több emberéletet követelő tragédia is történt. Azonban amióta mindkét területen körforgalmat alakítottak ki, súlyos és halálos kimenetelű ütközésekhez nem is riasztották a rendőröket.

A 8-as főúton az idén 39 személyi sérüléssel járó karambol történt, azaz a megyében minden tizedik baleset az említett szakaszon volt. (Összehasonlításképpen: a 8-as valamelyest hosszabb Veszprém megyei részén tavaly 124, a lényegesen rövidebb Fejér megyei szakaszán pedig 26 baleset volt.) Az ütközésekben heten vesztették életüket, hetvenketten pedig megsérültek.

A szakemberek szerint három igazán veszélyes szakaszt lehet kiemelni a 8-ason: Gasztony és Rátót térségét, Körmend belterületét, valamint Jánosháza környékét.

Az elmúlt tíz és fél hónapban öt halálos balesethez riasztották a vasi rendőröket a 8-ason. Jánosházánál az elsőbbségadás elmulasztása miatt halt meg egy ember. Rátót térségében a nem megfelelő követési távolság miatt történt emberéletet követelő karambol. Molnaszecsődnél vélhetően elaludt a személyautó sofőrje, s így történt tragédia. Szemenyénél két halálos kimenetelű ütközést is regisztráltak a rendőrök: a három halálos áldozatot követelő balesetnél a gyorshajtás szerepel a baleseti okok között, a másik karambol pedig vélhetően azért történt, mert megcsúszott a jármű. Dr. Gulyás Ferenc arról is beszámolt, hogy a baleseti okok között igencsak gyakori a gyorshajtás, az elsőbbségadás elmulasztása, a szabálytalan kanyarodás, valamint a szabálytalan előzés.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

A 8-as főúton az idén 39 személyi sérüléssel járó karambol történt, azaz a megyében minden tizedik baleset az említett szakaszon volt. (Összehasonlításképpen: a 8-as valamelyest hosszabb Veszprém megyei részén tavaly 124, a lényegesen rövidebb Fejér megyei szakaszán pedig 26 baleset volt.) Az ütközésekben heten vesztették életüket, hetvenketten pedig megsérültek.

A szakemberek szerint három igazán veszélyes szakaszt lehet kiemelni a 8-ason: Gasztony és Rátót térségét, Körmend belterületét, valamint Jánosháza környékét.

Az elmúlt tíz és fél hónapban öt halálos balesethez riasztották a vasi rendőröket a 8-ason. Jánosházánál az elsőbbségadás elmulasztása miatt halt meg egy ember. Rátót térségében a nem megfelelő követési távolság miatt történt emberéletet követelő karambol. Molnaszecsődnél vélhetően elaludt a személyautó sofőrje, s így történt tragédia. Szemenyénél két halálos kimenetelű ütközést is regisztráltak a rendőrök: a három halálos áldozatot követelő balesetnél a gyorshajtás szerepel a baleseti okok között, a másik karambol pedig vélhetően azért történt, mert megcsúszott a jármű. Dr. Gulyás Ferenc arról is beszámolt, hogy a baleseti okok között igencsak gyakori a gyorshajtás, az elsőbbségadás elmulasztása, a szabálytalan kanyarodás, valamint a szabálytalan előzés.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

A 8-as főúton az idén 39 személyi sérüléssel járó karambol történt, azaz a megyében minden tizedik baleset az említett szakaszon volt. (Összehasonlításképpen: a 8-as valamelyest hosszabb Veszprém megyei részén tavaly 124, a lényegesen rövidebb Fejér megyei szakaszán pedig 26 baleset volt.) Az ütközésekben heten vesztették életüket, hetvenketten pedig megsérültek.

A szakemberek szerint három igazán veszélyes szakaszt lehet kiemelni a 8-ason: Gasztony és Rátót térségét, Körmend belterületét, valamint Jánosháza környékét.

Az elmúlt tíz és fél hónapban öt halálos balesethez riasztották a vasi rendőröket a 8-ason. Jánosházánál az elsőbbségadás elmulasztása miatt halt meg egy ember. Rátót térségében a nem megfelelő követési távolság miatt történt emberéletet követelő karambol. Molnaszecsődnél vélhetően elaludt a személyautó sofőrje, s így történt tragédia. Szemenyénél két halálos kimenetelű ütközést is regisztráltak a rendőrök: a három halálos áldozatot követelő balesetnél a gyorshajtás szerepel a baleseti okok között, a másik karambol pedig vélhetően azért történt, mert megcsúszott a jármű. Dr. Gulyás Ferenc arról is beszámolt, hogy a baleseti okok között igencsak gyakori a gyorshajtás, az elsőbbségadás elmulasztása, a szabálytalan kanyarodás, valamint a szabálytalan előzés.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

A szakemberek szerint három igazán veszélyes szakaszt lehet kiemelni a 8-ason: Gasztony és Rátót térségét, Körmend belterületét, valamint Jánosháza környékét.

Az elmúlt tíz és fél hónapban öt halálos balesethez riasztották a vasi rendőröket a 8-ason. Jánosházánál az elsőbbségadás elmulasztása miatt halt meg egy ember. Rátót térségében a nem megfelelő követési távolság miatt történt emberéletet követelő karambol. Molnaszecsődnél vélhetően elaludt a személyautó sofőrje, s így történt tragédia. Szemenyénél két halálos kimenetelű ütközést is regisztráltak a rendőrök: a három halálos áldozatot követelő balesetnél a gyorshajtás szerepel a baleseti okok között, a másik karambol pedig vélhetően azért történt, mert megcsúszott a jármű. Dr. Gulyás Ferenc arról is beszámolt, hogy a baleseti okok között igencsak gyakori a gyorshajtás, az elsőbbségadás elmulasztása, a szabálytalan kanyarodás, valamint a szabálytalan előzés.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

A szakemberek szerint három igazán veszélyes szakaszt lehet kiemelni a 8-ason: Gasztony és Rátót térségét, Körmend belterületét, valamint Jánosháza környékét.

Az elmúlt tíz és fél hónapban öt halálos balesethez riasztották a vasi rendőröket a 8-ason. Jánosházánál az elsőbbségadás elmulasztása miatt halt meg egy ember. Rátót térségében a nem megfelelő követési távolság miatt történt emberéletet követelő karambol. Molnaszecsődnél vélhetően elaludt a személyautó sofőrje, s így történt tragédia. Szemenyénél két halálos kimenetelű ütközést is regisztráltak a rendőrök: a három halálos áldozatot követelő balesetnél a gyorshajtás szerepel a baleseti okok között, a másik karambol pedig vélhetően azért történt, mert megcsúszott a jármű. Dr. Gulyás Ferenc arról is beszámolt, hogy a baleseti okok között igencsak gyakori a gyorshajtás, az elsőbbségadás elmulasztása, a szabálytalan kanyarodás, valamint a szabálytalan előzés.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

Az elmúlt tíz és fél hónapban öt halálos balesethez riasztották a vasi rendőröket a 8-ason. Jánosházánál az elsőbbségadás elmulasztása miatt halt meg egy ember. Rátót térségében a nem megfelelő követési távolság miatt történt emberéletet követelő karambol. Molnaszecsődnél vélhetően elaludt a személyautó sofőrje, s így történt tragédia. Szemenyénél két halálos kimenetelű ütközést is regisztráltak a rendőrök: a három halálos áldozatot követelő balesetnél a gyorshajtás szerepel a baleseti okok között, a másik karambol pedig vélhetően azért történt, mert megcsúszott a jármű. Dr. Gulyás Ferenc arról is beszámolt, hogy a baleseti okok között igencsak gyakori a gyorshajtás, az elsőbbségadás elmulasztása, a szabálytalan kanyarodás, valamint a szabálytalan előzés.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

Az elmúlt tíz és fél hónapban öt halálos balesethez riasztották a vasi rendőröket a 8-ason. Jánosházánál az elsőbbségadás elmulasztása miatt halt meg egy ember. Rátót térségében a nem megfelelő követési távolság miatt történt emberéletet követelő karambol. Molnaszecsődnél vélhetően elaludt a személyautó sofőrje, s így történt tragédia. Szemenyénél két halálos kimenetelű ütközést is regisztráltak a rendőrök: a három halálos áldozatot követelő balesetnél a gyorshajtás szerepel a baleseti okok között, a másik karambol pedig vélhetően azért történt, mert megcsúszott a jármű. Dr. Gulyás Ferenc arról is beszámolt, hogy a baleseti okok között igencsak gyakori a gyorshajtás, az elsőbbségadás elmulasztása, a szabálytalan kanyarodás, valamint a szabálytalan előzés.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

Az ütközések okozóinak statisztikája érdekes adatokat tartalmaz: a harminckilenc személyi sérüléssel járó karambol közül mindössze tizenheten élnek Vas megyében. A fennmaradó huszonkét közlekedő közül tizenkettő érkezett más megyéből, tíz sofőr pedig külföldi. Az öt halálos kimenetelű baleset közül négyet nem vasi autós idézett elő. Változást jelent az elmúlt években regisztrált adatokhoz képest, hogy míg korábban elsősorban a nyugat-európai sofőrök (olaszok, osztrákok, németek) szerepeltek a karambolokat előidéző külföldi sofőrök között, addig az idén lényegesen több volt a balesetet okozó román autós. Az osztályvezető azt is kiemelte, hogy a külföldi balesetek döntő többségét a Magyarországról nyugat felé haladó autósok okozták.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

Az okozók döntő többsége személygépkocsi-vezető volt - annak ellenére, hogy a forgalomnak csaknem a felét a teherautók teszik ki, a kamionok vezetői úgymond szabálykövetőbbek, mivel a forgalomban való részvételükhöz képest lényegesen kisebb arányban okoznak karambolt. Ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a hétköznapok számítanak igazán veszélyesnek a 8-as főút vasi szakaszán. Dr. Gulyás Ferenc szerint ez egyértelműen azzal indokolható, hogy a kamionok, bár nem okoznak nagy arányban balesetet, azért jelenlétükkel kockázatot jelentenek a közlekedőknek.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

A rendőrség szakembere szerint sokkal biztonságosabbá válhatna a 8-as számú főút, ha a vasi szakasz java részét is mielőbb négysávossá alakítanák. Emellett közlekedésbiztonsági szempontból az is sokat javítana a helyzeten, ha az útszakaszok felületét felújítanák, ugyanis a nyomvájúk komoly veszélyt jelentenek esős időben az autósoknak.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

Mindenképpen kevesebb karambol történne a 8-as főúton, ha elkerülő utakat építenének elsősorban Körmenden, de a kisebb településeknél is. (A vasi szakasz tucatnyi községet szel át.) A közlekedésrendészeti osztály vezetője pozitívumként említette Hosszúpereszteget: a községben - amelyet átszel a főút, és ahol korábban szinte évente történt halálos kimenetelű baleset - forgalomlassító szigeteket és gyalogátkelőhelyet alakítottak ki. A munkák befejezése óta nem volt súlyos karambol a településen, lényegesen kisebb lett a baleseti kockázat. A Rábafüzest Székesfehérvárral összekötő 8-as számú főút három megyét szel át. A vasi szakaszon naponta mtegy kilencezer gépjármű halad át, ezeknek csaknem felét a kamionok teszik ki. A balesetek okozói többségükben nem vasi autósok, a hibázó külföldi sofőrök zöme Romániából érkezett megyénkbe.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!