Belföld

2008.12.04. 14:02

A válság sem zavarja a magyart a vásárlásban

<b>Budapest</b> - Nem csökken a felvenni kívánt áruhitelek száma tavalyhoz képest, a nők szívesebben, a férfiak többet költenek, a netezők pedig továbbra is tudatosabbak - derül ki egy felmérésből.

nincs nev

A Kirakat.hu és a Szonda Ipsos közös 2008. évi friss kutatásából kiderül, hogy a gazdasági válság érezhető hatásai ellenére sem kívánjuk csökkenteni karácsonyi kiadásainkat, sőt, a megkérdezettek egy része még többet fog költeni, mint tavaly - közölte a HVG. 

A válság a hitelfelvételi kedvre sem volt különösebb hatással: míg tavaly az ajándékot vásárlók 2 százaléka vett fel áruhitelt, addig ez az idén 3 százalékra nőtt. 

A legnépszerűbb ajándékok listáját továbbra is az illatszerek, a ruházati cikkek, a könyvek valamint a gyermekjátékok vezetik, de a tavalyi évhez képest változás, hogy a fehérnemű kiszorította a mobiltelefont az első 10 megvásárolni tervezett ajándékok közül. 

A 2007-es adatfelvételhez képest még inkább növekedett a bevásárlóközpontok és a hipermarketek népszerűsége, és továbbra is ösztönszerűen, a helyszínen dönt a megvásárolandó ajándékról a vásárlók nagyobb részre - írja a HVG.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!