Belföld

2010.03.31. 21:40

Jól nézze meg, Vasban ilyent nem lát: 140 kilométernyi autópályát avattak

Völgyhíd és alagút: átadták az M6-os autópálya Dunaújváros és Pécs közötti szakaszát. Átfúrt dombok, utolsó pillanatban kiadott engedély - mindezekkel együtt sztráda vezet Baranyába. Vasnak nem jött össze a gyorsfogalmi sem, van viszont másfél kilométer négy sávunk mutatóba, pedig a kormánypárti képviselők megígérték, új 86-os vezet majd Győrig.

MTI

Átadták szerdán az M6-os autópálya középső szakaszát, a Dunaújváros és Szekszárd között húzódó gyorsforgalmi utat Bajnai Gordon miniszterelnök és Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter helyezte jelképesen forgalomba. Ezután felavatták  az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszát szerdán, ezzel gyorsforgalmi összeköttetés létesült Budapest és Pécs között.

 A 140 kilométeres gyorsforgalmi út körülbelül egy órával rövidíti le a menetidőt Budapest és Pécs között. A ppp-konstrukcióban megvalósult utat Dunaújváros és Szekszárd között a Bilfinger és a Porr alkotta konzorcium, a Szekszárd-Bóly-Pécs nyomvonalon a Strabag és a Colas alkotta konzorcium építette és fogja üzemeltetni az építkezés kezdetétől számított harminc évben.

Az előbbi útszakasz a 2008-as jelenértéken számolva nettó 119,6 milliárd forintba, utóbbi 266 milliárd forintba kerül; ebbe nemcsak az építés, hanem a majdani üzemeltetés költsége is benne van (a pénzt a harminc év alatt fizeti ki a magyar állam). A beruházás keretében 7,5 millió tonna földet mozgattak.

A 266 milliárdos költséget részben az indokolja, hogy egy rövid szakaszon négy alagút is készült, a leghosszabb 1331 méter. Ugyanezen a szakaszon épült meg ugyanakkor a második leghosszabb magyar völgyhíd is, közel 900 méteren.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!