2010.08.12. 13:48
Több szlovák turista érkezik Magyarországra
Számos marketingeszköz igénybevételével valósította meg nyári forgalomélénkítő kampányát Szlovákiában a Magyar Turizmus Zrt. Már az év első felében is nőtt hazánkban a szlovák turisták száma.
A felhasznált eszközök között elektronikus médium, rádió és újság egyaránt szerepelt. A június 15-étől futott online kampány hatására például többszörösére nőtt a képviseleti honlap (www.madarsko.sk) látogatottsága. Egy országos rádióadón is egy héten keresztül folytattak intenzív kampányt, amelynek keretében minden nap más-más téma került terítékre: Budapest gyerekszemmel, Balaton, fesztiválok, érdekességek (kerékpár, golf, várak és kastélyok, világörökségi helyszínek) és természetesen a szlovákok által legkeresettebb és legkedveltebb termékről, a többi között a Vas megyei wellness és élményfürdőzésről is szó esett.
Az akció részét képezte a naponta ötször felcsendülő 30 másodperces spot és a nyereményjáték. A betelefonálók minden nap összemérhették, mennyit tudnak Magyarországról. A heti nyertes egy hétvégét tölthet el Zalakaroson.
A forgalomélénkítő kampány során a szakmai és egyéb lapokban elhelyezett cikkek is pozitív fogadtatásra leltek. A megjelenések közül kiemelkedő jelentőségű a legismertebb szlovákiai utazási lapban megjelent 12 oldalas Magyarország-melléklet.
A Központi Statisztikai Hivatal idei első félévre vonatkozó adatai szerint egyébként a szlovák vendégek csaknem 11 százalékkal több, összesen 52 ezer 500 vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi szállodákban az előző év azonos időszakához képest.