Belföld

2016.02.05. 14:13

Kiderült, mikorra újítják fel a 3-as metrót

Tarlós István főpolgármester belőtte a dátumot, mikorra készül el a felújított 3-as metró: 2019 szeptember 30-án. A felújított szerelvények pedig 2019 június 30-án állnak majd forgalomba.

A befejezés időpontja tehát megvan, az első kapavágás pontos dátumáról azonban még nem tudni semmit. A kiviteli tervek elkészítésére ugyanis a napokban írták ki a közbeszerzést. A tervek tavasz végére lehetnek meg, aztán még ki kell írni tendert a kivitelezésre, és ha nagyon flottul megy minden, ősz végére talán lesz is kivitelező. A főpolgármester szerint ahhoz, hogy a befejezési határidőt tartani tudják, a felújításnak november-decemberben meg kellene kezdődnie.

Tarlós elismerte, hogy nincs uniós jóváhagyás a finanszírozási forrásokra, de ha az unió nem adna pénzt, az államnak kell majd a zsebébe nyúlni. A felújítás eltolása vagy kiszanálása elképzelhetetlen, mert lehet, hogy a rossz műszaki állapota miatt le kellene állítani a 3-as metrót 2019-ig. A kormány Tarlós szerint nem vállalhatja fel a metró leállítását, ami több utast szállít mint a MÁV az egész országban.

Tarlós közölte, azért nem kezdhették korábban a rekonstrukciót, mert a BKV-nak volt 70 milliárd forint adóssága, annak állami átvételéig nem lehetett belevágni a beruházásba.

Tarlós a csepeli HÉV villamossá alakítási tervéről elmondta, hogy a majdani villamos kapacitása elég lesz a HÉV kiváltására. A tervezett villamos 2-es vonallal összekötése a főpolgármester szerint nem lesz elégséges, a körúti vonalba is be kell csatlakoznia.

Eszerint a 4-es vagy a 6-os villamos nem menne át Budára a Petőfi hídon, hanem lekanyarodna Pesterzsébet felé, majd a Kvassay hídon átgurulna Csepelre. Még nem eldöntött, hogy a csepeli villamos a Boráros téren vagy a Haller utca-Mester utca irányában csatlakozzon be a körúti vonalba. Tarlós hozzátette: a villamossá alakítással megszűnne a HÉV Csepelt kettévágó hatása.

A HÉV villamossá építése az olimpiai fejlesztések tervei között merült fel először.

Tarlós az agglomerációs közlekedés átadásával kapcsolatban azt mondta, hogy jó irányban haladnak a tárgyalások a kormánnyal, csak egy kicsit lassan. Neki személyesen két fő célja van: az agglomerációba tartó buszok álljanak meg a budapesti megállókban is, és a vonal használatáért a budapestieknek ne kelljen pluszköltséget állni.

Ha ezt nem sikerülne elérni, akkor jöhet szóba a Volánbuszokra bevezetendő behajtási díj, vagy az, hogy a majdani dugódíjnak más díjszabása lenne a fővárosiakra, mint a vidékiekre, vagy akár a vonatokra kivethető behajtási díj.

A 65 éven felüliek ingyen utazásával kapcsolatban közölte: neki nem az a célja, hogy a kedvezményt elvegye a nyugdíjasoktól, hanem az, hogy ha a kormány hozott egy döntést az ingyen utazásról, akkor az abból keletkező veszteséget, vagy legalább egy részét fizesse is ki. Konkrétan 360 ezer 65 év feletti érintettről beszélt a főpolgármester, ami 8 milliárd forint veszteséget okoz a BKV-nak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!