2011.06.07. 13:24
Fogyasztóvédelem: pozitív listán az előírásokat betartó vállalkozások
Az uniós belső határok megszűnése, a személyek, az áruk szabad mozgása tette indokolja a határokon átnyúló fogyasztóvédelmet, s az Európai Fogasztói Központ létrehozását.
Az ügyfélközpontúbb közigazgatás elvét kívánják érvényesíteni a fogyasztóvédelemben, fogalmazta meg kedden délelőtt Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója a megyei kormányhivatallal és az Európai Fogyasztói Központtal közösen tartott sajtótájékoztatóján.
Ennek fontos eleme a pozitív lista, amelyre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálat nem talál hiányosságot. A munkájukban kiemelt szerepet szánnak a prevenciónak, s külön koncentrálnak azokra a területekre, amelyek a fogyasztók széles körét érintik.
Január elsejétől az NFH szervezetében működik az Európai Fogyasztói Központ (EFK), amelynek elsődleges feladata átnyúló fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való közreműködés. Erre azért van szükség, mert a fogyasztó számára nehézséget okozhat a nyelvtudás, illetve az adott ország jogi szabályozásának hiánya.
Dr. Kriesch Attila központi igazgatója elmondta, hogy a határon átnyúló fogyasztói panaszok leggyakrabban az internetes vásárlásokkal, a légiközlekedéssel, illetve mobiltelefon csengőhangok letöltésével kapcsolatban jelentkeznek.
Vas megyében 2011-ben 386 ellenőrzést hajtottak végre a megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége munkatársai. Ezek 40 százalékánál találtak kifogást, tájékoztatta az újságírókat Szilágyi Ildikó, a felügyelőség vezetője.