Belföld

2010.12.29. 14:21

Integrált ügyintézés: január 3-án nyílnak a kormányablakok

Huszonkilenc helyszínen, tizenkét órás nyitva tartással és háromszáz munkatárssal nyílnak meg 2011. január 3-án, hétfőn a kormányablakok, az integrált ügyfélszolgálati irodák, amelyekben 29 ügykört lehet majd intézni.

MTI

Erről a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár beszélt szerdán a kormányablakok munkatársainak képzészáró ünnepségén, a fővárosban.
   
Szabó Erika kifejtette: a 2011. január 1-jén felálló kormányhivatalok általános ügyfélszolgálati helyszínei lesznek a kormányablakok, amelyek 29 ügykört fognak intézni a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban. A kormányablak - mint fogalmazott - a "csírája" annak az egyablakos ügyintézésnek, amelyet 2013 végére szeretnének bevezetni. Ekkorra - az elképzelések szerint - az állammal kapcsolatos összes hatósági ügyet a kormányablakokban lehetne intézni.
   
A jövő hétfőn megnyíló kormányablakokban lehet például ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeket intézni, családi pótlékot, gyest, anyasági támogatást igényelni, és általános tájékoztatást kérni - sorolta az államtitkár.
   
A kormányablakok hétfőtől péntekig reggel nyolctól este nyolc óráig lesznek nyitva. Az integrált ügyfélszolgálati irodák - átmenetileg - meglévő ügyfélszolgálatokon nyílnak meg, így például nyugdíjfolyósító vagy társadalombiztosítási igazgatóság már meglévő ügyfélszolgálati helyszínein.
   
A kormányablakok indulásához 550 millió forintra volt szükség - mondta el Szabó Erika. A tervek szerint 2013. január 1-jétől már nemcsak a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban, hanem járási székhelyeken is lesznek kormányablakok. Az államtitkár szólt arról is, hogy a kormányablakok munkatársai számára - akik két műszakos munkarendben egyenruhában fognak dolgozni - biztosítják az alapilletmény 20 százalékát mint ügyfélszolgálati pótlékot. A 300 ügyintéző közül 226-an most kerülnek be a közigazgatásba.
   
A szerdai budapesti rendezvényen elhangzott, a 29 megnyíló kormányablak 300 munkatársát csaknem kétezer pályázó közül választották ki. A mintegy 130 órás képzésük négy hétig tartott. Kis Norbert, a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ főigazgatója kiemelte: az emberek számára a kormányablakok és az ott dolgozók munkája lehet a kormányváltás óta az első olyan élmény, amely az új közigazgatást megtapasztalhatóvá, átélhetővé teszi.
   
Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter köszöntőjében - amelyet Szabó Erika ismertetett - azt írta: a kormányablakok munkatársai az állam arcai az új rendszerben, megtestesítik az államot nap mint nap, és "nem pusztán egy új, hanem egy jobb állam képviselői is", akik a köz javát fogják szolgálni. (Navracsics Tibor az MTI-nek adott év végi interjúban hangsúlyozta: 2011 januárjától bővülnek az emberek ügyintézési lehetőségei, az államigazgatási szervek már működő ügyfélszolgálati irodái mellett ugyanis megnyílnak a kormányablakok, ahol egyszerre több ügy is intézhető lesz.)
   
Arra az újságírói kérdésre, hogy az államigazgatási szervek összevonása járhat-e elbocsátásokkal a későbbiekben, Szabó Erika a rendezvény végén úgy válaszolt: céljuk, hogy felülvizsgálják azokat a feladat- és hatásköröket, amelyek a mostani, széttagolt területi közigazgatási rendszerben párhuzamosságokat okoznak. Arra, hogy ez milyen személyi következményekkel jár majd a későbbiekben, egyelőre nem tudott választ adni.
   
Az Országgyűlés november 16-án fogadta el azt a törvényjavaslatot, amely szerint 2011. január 1-jétől a fővárosi és a megyei közigazgatási hivatalok jogutódaiként létrejönnek a kormányhivatalok, ahová integrálódik a területi államigazgatási szervek egy része.
   
A Magyar Közlöny szeptember 14-i számában jelent meg az a kormányhatározat, amely felsorolja az érintett hivatalokat. Eszerint a szervezeti integrációban részt vesznek a területi igazságügyi hivatalok, a megyei mezőgazdasági szakigazgatási hivatalok, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal kirendeltségei, a földhivatalok, a regionális egészségbiztosítási pénztárak, a regionális nyugdíjbiztosítási igazgatóságok, a regionális munkaügyi központok, a regionális munkaügyi felügyelőségek, a regionális munkavédelmi felügyelőségek, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális felügyelőségei, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal regionális irodái, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat regionális intézetei, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal mérésügyi és műszaki biztonsági hatóságai, a Nemzeti Közlekedési Hatóság regionális igazgatóságai, valamint az Oktatási Hivatal regionális igazgatóságai. (Később a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkársága közölte: az eredetileg szervezetileg bevonandó Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal területi szervei kimaradnak a teljes integrációból, és csak a koordinációs-működési integráció körébe kerülnek bele.)

A kormányablakok 12 órás nyitva tartással működnek: hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 8 óráig tartanak nyitva. 

A kormányablakok helyszínei a fővárosban és a megyékben   

Budapest 1081 Budapest Fiumei út 19/a

Budapest 1112 Budapest Bartók Béla út 120-122.

Budapest 1133 Budapest Visegrádi utca 110-112.

Budapest 1139 Budapest, Teve utca 1/a-c

 

Baranya: 7623 Pécs Nagy Lajos király útja 3.

Bács-Kiskun: 6000 Kecskemét, Izsáki út 8.

Békés: 5600 Békéscsaba, Szabadság tér 11-17.

Borsod-Abaúj-Zemplén: 3530 Miskolc, Csizmadia köz 1.

Csongrád: 6800 Hódmezővásárhely Kossuth tér 1.

Csongrád: 6741 Szeged Rákóczi tér 1.

Fejér: 2400 Dunaújváros Vasmű út 39.

Fejér: 8000 Székesfehérvár, Piac tér 10.

Győr-Moson-Sopron: 9021 Győr, Árpád u 32.

Győr-Moson-Sopron: 9400 Sopron, Új utca 26.

Hajdú-Bihar: 4026 Debrecen, Darabos u. 9-11. B épület

Heves: 3300 Eger, Klapka Gy. u. 9.

Jász-Nagykun-Szolnok: 5000 Szolnok, Kossuth tér 5/a

Komárom-Esztergom: 2800 Tatabánya, Népház u. 12.

Nógrád: 3100 Salgótarján, Zemlinszky Rezső út 9.

Pest: 2700 Cegléd, Kossuth tér 7.

Pest: 2030 Érd Budai út 7.

Pest: 2600 Vác Dr. Csányi László krt.16.

Somogy: 7400 Kaposvár Csokonai u. 3.

Szabolcs-Szatmár-Bereg: 4400 Nyíregyháza Hősök tere 3.

Tolna: 7100 Szekszárd, Garay tér 4-6.

Vas: 9700 Szombathely, Hunyadi u. 45.

Veszprém: 8200 Veszprém Óvári Ferenc út 7.

Zala: 8800 Nagykanizsa Fő u. 24.

Zala: 8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 9-11.

 

OLDALTÖRÉS: Navracsics: januártól bővülnek az emberek ügyintézési lehetőségei


Navracsics: januártól bővülnek az emberek ügyintézési lehetőségei


Navracsics: januártól bővülnek az emberek ügyintézési lehetőségei


Navracsics: januártól bővülnek az emberek ügyintézési lehetőségei

Bővülnek az emberek ügyintézési lehetőségei 2011. január 3-tól, az államigazgatási szervek már működő ügyfélszolgálati irodái mellett ugyanis megnyílnak a fővárosban és a megyei jogú városokban a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok, ahol egyszerre több ügy is intézhető lesz - minderről Navracsics Tibor beszélt az MTI-nek adott év végi interjúban.

A miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter kifejtette: az államigazgatás most megkezdődő átalakításának célja, hogy a ciklus végére könnyebben kezelhetővé váljon az állam a polgárok számára. Ez az ügyfélszolgálati irodák átalakításától kezdve egészen a háttérintézmény-rendszer átszervezéséig húzódik majd.
   
Első lépésként januártól megyei szinten, majd a későbbiekben járási szinten összefogottabb, olcsóbb, hatékonyabb lesz az államigazgatás, és egy polgárbarátabb, az ügyfelekhez közelebb jutó állam áll majd rendelkezésre - mondta Navracsics Tibor, úgy összegezve az elindított intézkedések célját: "az ügyintézés megy majd az állampolgárokhoz".
   
Kifejtette: 2011. január 3-tól az állampolgárok az ügyintézési lehetőségek fokozatos bővülését fogják tapasztalni, hiszen - miközben az államigazgatási szervek jelenlegi ügyfélszolgálati irodái is megmaradnak - Budapesten és a megyei jogú városokban olyan ügyfélszolgálati irodák nyílnak majd, amelyekben - egyre bővülő ügykörben - egyszerre több ügyet is el lehet majd intézni. Ezek lesznek a kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálatai, a kormányablakok, amelyek lényege, hogy az embereknek csak egy helyre kell bemenniük, egy helyet kell megjegyezniük. A "régi" és az új ügyfélszolgálati irodák közötti párhuzamosság mindaddig fennmarad, amíg igény van a "régi" irodákra.
   
A kormányablakok helyszíneiül igyekeztek olyan, jelenleg állami tulajdonban lévő épületeket kiválasztani, amelyek kisebb-nagyobb átalakításokkal alkalmassá tehetők az új célokra. Ezek hiányában már meglévő ügyfélszolgálati irodákat bővítenek ki.
   
A cél az, hogy önálló arculattal rendelkező ügyfélszolgálati pontok legyenek - emelte ki Navracsics Tibor, aki szólt arról is, hogy a Belügyminisztériummal közösen egy olyan vitaindító anyagon dolgoznak, amely alapján tárgyalásokba kezdenek majd önkormányzati szervezetekkel, vezetőkkel arról, hogy mely önkormányzati feladatok kerülhetnének át a kormányablakokhoz.
   
A kormányhivatalokról elmondta: az úgynevezett dekoncentrált szervek nagy részénél január 1-jével szervezeti integráció zajlik majd le. Sok esetben azonban ez költözéssel sem fog együtt járni a megfelelő, szabad ingatlanok hiányában.
   
Az Országgyűlés november 16-án fogadta el azt a törvényjavaslatot, amely szerint 2011. január 1-jétől a fővárosi és a megyei közigazgatási hivatalok jogutódaiként létrejönnek a kormányhivatalok, ahová integrálódik a területi államigazgatási szervek egy része.

A kormánymegbízottakat december 23-án nevezte ki Orbán Viktor miniszterelnök. A fővárosi és 19 megyei kormányhivatal hivatali szervezetét főigazgató vezeti, aki helyettesíti a kormánymegbízottat távolléte vagy akadályoztatása esetén.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!