Borosta

2014.09.24. 17:10

Ijesztő, mégis népszerű az új játékforma

Szombathely - Országos divattá vált a szabadulókamra. Hogyan működik ez a rémisztő szórakozási forma?

Budai Dávid

Mindig is imádtuk nézni, ahogyan valaki szabadul, és a filmvásznon a szabadulásnak jó pár fajtája ismeretes: van a robinsonos? számkivetettes, van a szökésben? remény rabjai, a labirintus? éhezők viadala változat és van a fűrészes. És van olyan, amikor némi leleménnyel, egy csöpp figyelemmel, jó adag csapatmunkával és mindössze 60 perccel a tarsolyunkban mi magunk is kiszabadulhatunk egy lezárt szobából.

Óra indul: a kamrába zárva hatvan percünk van, hogy kijussunk. Fotó: Budai Dávid

A szerte a világon egyre népszerűbb szabadulós játékot – és ezen már meg sem lepődünk – egy magyar srác találta ki 5-6 évvel ezelőtt. Fővárosunkban 41 különböző tematikájú játékot próbálhatunk ki, de nem kell messzire menni a Vas megyeieknek sem, hiszen Szombathelyen kívül Zalaegerszeg, Sopron és Győr is tartogat meglepetéseket azoknak, akik élőben akarják a szabadulás izgalmát átélni úgy, hogy ezért bűnt sem kell elkövetniük.

A főként nyomozásra épülő játékban különböző feladatokat kell megoldani, ahol leginkább a logika, a következtetés, de elsősorban a csapatmunka az, ami sikerhez vezet. Olyannyira így van ez, hogy egyedüliként szintidőn belül nem lehet teljesíteni a feladatot, így bele sem vágtam. A feladatok nem nehezek, de az idő szorításában bizony sokszor a szemünk előtt heverő megoldás sem tűnik fel elsőre. A csapatokat segíti egy játékmester is és kamerákkal folyamatos kontroll alatt tarthatják, hogyan haladnak a játékosok a feladatok megoldásával. Szombathelyen két küldetést lehet teljesíteni, mindkét esetben egy történetbe csöppennünk, és ha a csapat jól dolgozik, kinyílik a mágneszár. A játékmester kérdésemre elárulta, ez az esetek 90 százalékában meg is történik.

Végezetül egy kis játék: ön egy lezárt szobában ül egy asztal előtt, az asztalon egy piros és egy kék színű fémdarab van, mindkét fémdarab közepére kötöttek egy-egy madzagot, a mennyezeten pedig van egy kampó. Az egyik fémdarab mágnes, ezt kell megtalálnia. Tudja, ha a mágnest felakasztja a kampóra, az elforog észak-déli irányba. Csak az egyik vasat érintheti meg, válasszon, mert az idő fogy. Ha jól döntött, meg tudja mondani, melyik a mágnes, és az ajtó kinyílik. Ha nem, az ajtó örökre zárva marad. Melyiket választja?

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!