Borosta

2012.08.23. 08:17

Meghódította az eget

Szombathely - Horváth Péter egy gyerekkori élmény hatására döntötte el, hogy vadászpilóta szeretne lenni. Hitt az álmai megvalósulásában, tanult és folyamatosan képezte magát. Ma Kanadában dolgozik: leendő pilótákat oktat.

Bajdó Bettina

dolgozik, repülőgépvezető-oktatóként. Oktatókat oktat, ellenőriz és készít fel a repülésre.

Elárulta, kisgyerekkorában ő is, mint a vele egykorú társai pilóta vagy űrhajós szeretett volna lenni.
Édesapja egy május elsejei ünnepen befizette egy sétarepülésre, ez akkora élmény volt számára, hogy már akkor tudta: neki a fellegek között a helye,
  
- Szombathelyen születtem és itt is nőttem fel  - mondja a fiatalember -, a középiskolai tanulmányaimat a Nagy Lajos Gimnáziumban végeztem.

- Ezt követően a Budapesti Műszaki Egyetemen tanultam tovább, repülőgépmérnökként végeztem. Szerettem volna bekerülni a honvédséghez, ám erre akkor még nem volt lehetőségem. Visszatértem inkább Szombathelyre, s egy multinacionális cégnél kezdtem el dolgozni. A terveimet azonban sosem nem adtam fel, 2003-ban jelentkeztem a légierőnél a vadászpilóta-képzésre. Nagyon szigorú orvosi vizsgálaton kellett átesnem, ezt az akadály sikeresen vettem, s a felvételi elbeszélgetésen is megfeleltem. 


 
Az alapkiképzés 2003 végétől 2004 nyaráig tartott Szolnokon.  Azok, akik megfeleltek,  Kanadába mehettek, itt zajlott két éven keresztül a magyar vadászpilóták képzése.
 
- Az észak-amerikai országban elsajátíthattuk az alapokat, s kezdő vadászpilóta szintre kerülhettünk  - folytatja Horváth Péter. - 2006-ban hazatértünk Magyarországra, s 2008 februárjáig itthon is maradtam. A kecskeméti bázison teljesítettem szolgálatot, s szinten tartó képzéseken vettem részt. Négy évvel ezelőtt megkérdezték, hogy lenne-e kedve valakinek visszamenni Kanadába kiképzőnek? Kapva kaptam a lehetőségen. Visszautaztam Kanadába, s jelentkeztem  a kiképzői tanfolyamra. Általában fél  éves ez a képzés, de én büszke vagyok arra, hogy három hónap alatt elvégeztem. Szigorú vizsgát kellett tennem. 2008. május 20-án kezdtem el tanítani kint a diákokat. 2010 közepén magasabb szintre léptem, azóta oktatókat is tanítok, s diákokat is vizsgáztatok.
 
A pilóta hozzáteszi még, ahhoz hogy idáig eljutott kemény munkára és ezen kívül sok kitartásra volt szüksége. Kanadában reggel nyolctól délután fél négyig dolgozik, átlagosan naponta kétszer repül. Felszállni csak az előkészítő munkák után lehet, másfél óra repülés után pedig következik még a kiértékelés. A papírmunkát is el kell végeznie, továbbá  a kiképzési tervek készítése is a feladatai közé tartozik.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!