Kiss Péter egy óceánjárón dolgozott, amikor a koronavírus megváltoztatott mindent. Közel két hónapig nem léphetett szárazföldre. Lapunknak mesélt a nem hétköznapi kalandról.
Az MS Westerdam holland felségjelzésű óceánjáró kikötését a koronavírus-fertőzéstől tartva több ország is elutasította, végül Kambodzsától kapott engedélyt.
Néhány napig az utasa lehettem a világ egyik legnagyobb hajójának, amely az Ázsia és Ausztrália közötti vizeket szeli az év során. Az 1998- ban elkészült és 2015-ben felújított Voyager of the Seas majdnem akkora, mint a sydney-i operaház, fedélzetén márvá
Naponta minimum 12 munkaóra, heti hét nap bezártság és monotónia: erre számíthat, aki hajón szeretne dolgozni. Meg persze arra, hogy közben bejárhatja a világot.
Tudatában volt a hajókatasztrófa súlyosságának Francesco Schettino, a január 13-án zátonyra futott Costa Concordia kapitánya az óceánjáró fekete doboza szerint. Erről a La Stampa című napilap számolt be pénteken.
Pontosan három hónappal ezelőtt süllyedt el a Costa Concordia óceánjáró hajó, amelynek roncsa továbbra is a toszkán Giglio-szigeténél hever a tengerben. A harminckét áldozatot követelő szerencsétlenség pontos okait még nem sikerült tisztázni.