2006.08.25. 02:29
Az igazi sztárvendég
Szombathely (öl) - Néhány szék híján megtelt szerdán este a Savaria mozi nagyterme. De a vörös függöny ezúttal nem nyílt szét a vetítővászon előtt: musicalestnek volt hatásos háttere.
Az est szervezőjének, Tamásovics Ritának nem kellett volna izgulnia: a közönség szépen megtöltötte a mozi nagytermét ezen a hétköznapi augusztusi estén - ráadásul olyan időszakban, amikor még programhiányra se panaszkodhatunk.
Persze eddig is tudtuk, hogy a musical népszerű műfaj, csak most megint megbizonyosodhattunk róla. A Musicalesek másképp című maratoni összeállítás tényleg párját ritkítja a maga nemében. Az egyesületi formában szombathelyi Üstökös Színpad - amely amatőr csoportként szintén a musicalre tette fel az életét - alapítója, vezetője és motorja, Tamásovics Rita még valamikor tavasszal elhatározta, hogy a személyes ismeretség, sőt, barátság okán meghívja Szombathelyre a Budapesti Operettszínházból Janza Katát - és a veszprémi Pannon Várszínházból Zayzon Csabát, egy közös este erejéig. A három szólista mellett szerdán este az Üstökös Színpad tagjai is szerepet kaptak. Sőt, az énekes-zenés blokkokat beszélgetés szakította meg, bár a kérdező Molnár Ervin (szintén a Pannon Várszínházból) akkor szerezte a nagyobb örömöt a közönségnek, amikor ő is énekelni kezdett.
A musical színpompás, elegáns és drága műfaj, és az Üstökös Színpad igazán mindent megtett azért, hogy ennek a gazdag világnak az illúzióját felkeltse a Savaria mozi nemrég felújított nagytermében. A hatalmas vörös függöny már fél siker, előtte szerdán este paravánok, boák, egyéb apró kellékek jelezték, hogy hova érkeztünk, és a jelmezekre sem lehet panasz. Az ismert slágerek (szigorúan élőben, gépzenére) szintén megtették a magukét. (A mikroportos hangosítással akadtak azért gondok, de hát semmi sem tökéletes.)
Külön élmény volt látni, ahogy Janza Kata, az Operettszínház szép és sikeres - épp kisgyermeket váró - színésznője milyen odaadóan, elegánsan tette a dolgát az elő-adásban. Tanítani kellene (valószínűleg nem lehet), hogy a tapasztalt profi hogyan képes szinte észrevétlenül segíteni, gördülékenyen együttműködni tapasztalatlabb kollégái-val. Hangján-megjelenésén túl személyiségének varázsához tartozik az a szelídség és finomság is, ahogy minden tolakodás nélkül, tulajdonképpen a háttérből elvitte a hátán az előadást. Igazi sztárvendég. Közben érdekesen beszélt például a szabadúszás és társulati lét előnyeiről-hátrányairól (hogy az előbbi a totális szabadság és egyúttal bizonytalanság; az utóbbi sok kötöttség, de milyen jó, ha az embernek van egy előrelátó igazgatója, aki a megfelelő pillanatban átviszi a túlsó partra), vagy a nemzetközi Elisabeth-találkozóról, ahol magyarként különösen felemelő volt megjelennie.
Arra meg úgy sincs kimerítő válasz, hogy miért olyan jó százegyedszer is meghallgatni egy százszor hallott (musical)slágert.
Persze eddig is tudtuk, hogy a musical népszerű műfaj, csak most megint megbizonyosodhattunk róla. A Musicalesek másképp című maratoni összeállítás tényleg párját ritkítja a maga nemében. Az egyesületi formában szombathelyi Üstökös Színpad - amely amatőr csoportként szintén a musicalre tette fel az életét - alapítója, vezetője és motorja, Tamásovics Rita még valamikor tavasszal elhatározta, hogy a személyes ismeretség, sőt, barátság okán meghívja Szombathelyre a Budapesti Operettszínházból Janza Katát - és a veszprémi Pannon Várszínházból Zayzon Csabát, egy közös este erejéig. A három szólista mellett szerdán este az Üstökös Színpad tagjai is szerepet kaptak. Sőt, az énekes-zenés blokkokat beszélgetés szakította meg, bár a kérdező Molnár Ervin (szintén a Pannon Várszínházból) akkor szerezte a nagyobb örömöt a közönségnek, amikor ő is énekelni kezdett.
A musical színpompás, elegáns és drága műfaj, és az Üstökös Színpad igazán mindent megtett azért, hogy ennek a gazdag világnak az illúzióját felkeltse a Savaria mozi nemrég felújított nagytermében. A hatalmas vörös függöny már fél siker, előtte szerdán este paravánok, boák, egyéb apró kellékek jelezték, hogy hova érkeztünk, és a jelmezekre sem lehet panasz. Az ismert slágerek (szigorúan élőben, gépzenére) szintén megtették a magukét. (A mikroportos hangosítással akadtak azért gondok, de hát semmi sem tökéletes.)
Külön élmény volt látni, ahogy Janza Kata, az Operettszínház szép és sikeres - épp kisgyermeket váró - színésznője milyen odaadóan, elegánsan tette a dolgát az elő-adásban. Tanítani kellene (valószínűleg nem lehet), hogy a tapasztalt profi hogyan képes szinte észrevétlenül segíteni, gördülékenyen együttműködni tapasztalatlabb kollégái-val. Hangján-megjelenésén túl személyiségének varázsához tartozik az a szelídség és finomság is, ahogy minden tolakodás nélkül, tulajdonképpen a háttérből elvitte a hátán az előadást. Igazi sztárvendég. Közben érdekesen beszélt például a szabadúszás és társulati lét előnyeiről-hátrányairól (hogy az előbbi a totális szabadság és egyúttal bizonytalanság; az utóbbi sok kötöttség, de milyen jó, ha az embernek van egy előrelátó igazgatója, aki a megfelelő pillanatban átviszi a túlsó partra), vagy a nemzetközi Elisabeth-találkozóról, ahol magyarként különösen felemelő volt megjelennie.
Arra meg úgy sincs kimerítő válasz, hogy miért olyan jó százegyedszer is meghallgatni egy százszor hallott (musical)slágert.
Persze eddig is tudtuk, hogy a musical népszerű műfaj, csak most megint megbizonyosodhattunk róla. A Musicalesek másképp című maratoni összeállítás tényleg párját ritkítja a maga nemében. Az egyesületi formában szombathelyi Üstökös Színpad - amely amatőr csoportként szintén a musicalre tette fel az életét - alapítója, vezetője és motorja, Tamásovics Rita még valamikor tavasszal elhatározta, hogy a személyes ismeretség, sőt, barátság okán meghívja Szombathelyre a Budapesti Operettszínházból Janza Katát - és a veszprémi Pannon Várszínházból Zayzon Csabát, egy közös este erejéig. A három szólista mellett szerdán este az Üstökös Színpad tagjai is szerepet kaptak. Sőt, az énekes-zenés blokkokat beszélgetés szakította meg, bár a kérdező Molnár Ervin (szintén a Pannon Várszínházból) akkor szerezte a nagyobb örömöt a közönségnek, amikor ő is énekelni kezdett.
A musical színpompás, elegáns és drága műfaj, és az Üstökös Színpad igazán mindent megtett azért, hogy ennek a gazdag világnak az illúzióját felkeltse a Savaria mozi nemrég felújított nagytermében. A hatalmas vörös függöny már fél siker, előtte szerdán este paravánok, boák, egyéb apró kellékek jelezték, hogy hova érkeztünk, és a jelmezekre sem lehet panasz. Az ismert slágerek (szigorúan élőben, gépzenére) szintén megtették a magukét. (A mikroportos hangosítással akadtak azért gondok, de hát semmi sem tökéletes.)
Külön élmény volt látni, ahogy Janza Kata, az Operettszínház szép és sikeres - épp kisgyermeket váró - színésznője milyen odaadóan, elegánsan tette a dolgát az elő-adásban. Tanítani kellene (valószínűleg nem lehet), hogy a tapasztalt profi hogyan képes szinte észrevétlenül segíteni, gördülékenyen együttműködni tapasztalatlabb kollégái-val. Hangján-megjelenésén túl személyiségének varázsához tartozik az a szelídség és finomság is, ahogy minden tolakodás nélkül, tulajdonképpen a háttérből elvitte a hátán az előadást. Igazi sztárvendég. Közben érdekesen beszélt például a szabadúszás és társulati lét előnyeiről-hátrányairól (hogy az előbbi a totális szabadság és egyúttal bizonytalanság; az utóbbi sok kötöttség, de milyen jó, ha az embernek van egy előrelátó igazgatója, aki a megfelelő pillanatban átviszi a túlsó partra), vagy a nemzetközi Elisabeth-találkozóról, ahol magyarként különösen felemelő volt megjelennie.
Arra meg úgy sincs kimerítő válasz, hogy miért olyan jó százegyedszer is meghallgatni egy százszor hallott (musical)slágert.
A musical színpompás, elegáns és drága műfaj, és az Üstökös Színpad igazán mindent megtett azért, hogy ennek a gazdag világnak az illúzióját felkeltse a Savaria mozi nemrég felújított nagytermében. A hatalmas vörös függöny már fél siker, előtte szerdán este paravánok, boák, egyéb apró kellékek jelezték, hogy hova érkeztünk, és a jelmezekre sem lehet panasz. Az ismert slágerek (szigorúan élőben, gépzenére) szintén megtették a magukét. (A mikroportos hangosítással akadtak azért gondok, de hát semmi sem tökéletes.)
Külön élmény volt látni, ahogy Janza Kata, az Operettszínház szép és sikeres - épp kisgyermeket váró - színésznője milyen odaadóan, elegánsan tette a dolgát az elő-adásban. Tanítani kellene (valószínűleg nem lehet), hogy a tapasztalt profi hogyan képes szinte észrevétlenül segíteni, gördülékenyen együttműködni tapasztalatlabb kollégái-val. Hangján-megjelenésén túl személyiségének varázsához tartozik az a szelídség és finomság is, ahogy minden tolakodás nélkül, tulajdonképpen a háttérből elvitte a hátán az előadást. Igazi sztárvendég. Közben érdekesen beszélt például a szabadúszás és társulati lét előnyeiről-hátrányairól (hogy az előbbi a totális szabadság és egyúttal bizonytalanság; az utóbbi sok kötöttség, de milyen jó, ha az embernek van egy előrelátó igazgatója, aki a megfelelő pillanatban átviszi a túlsó partra), vagy a nemzetközi Elisabeth-találkozóról, ahol magyarként különösen felemelő volt megjelennie.
Arra meg úgy sincs kimerítő válasz, hogy miért olyan jó százegyedszer is meghallgatni egy százszor hallott (musical)slágert.
A musical színpompás, elegáns és drága műfaj, és az Üstökös Színpad igazán mindent megtett azért, hogy ennek a gazdag világnak az illúzióját felkeltse a Savaria mozi nemrég felújított nagytermében. A hatalmas vörös függöny már fél siker, előtte szerdán este paravánok, boák, egyéb apró kellékek jelezték, hogy hova érkeztünk, és a jelmezekre sem lehet panasz. Az ismert slágerek (szigorúan élőben, gépzenére) szintén megtették a magukét. (A mikroportos hangosítással akadtak azért gondok, de hát semmi sem tökéletes.)
Külön élmény volt látni, ahogy Janza Kata, az Operettszínház szép és sikeres - épp kisgyermeket váró - színésznője milyen odaadóan, elegánsan tette a dolgát az elő-adásban. Tanítani kellene (valószínűleg nem lehet), hogy a tapasztalt profi hogyan képes szinte észrevétlenül segíteni, gördülékenyen együttműködni tapasztalatlabb kollégái-val. Hangján-megjelenésén túl személyiségének varázsához tartozik az a szelídség és finomság is, ahogy minden tolakodás nélkül, tulajdonképpen a háttérből elvitte a hátán az előadást. Igazi sztárvendég. Közben érdekesen beszélt például a szabadúszás és társulati lét előnyeiről-hátrányairól (hogy az előbbi a totális szabadság és egyúttal bizonytalanság; az utóbbi sok kötöttség, de milyen jó, ha az embernek van egy előrelátó igazgatója, aki a megfelelő pillanatban átviszi a túlsó partra), vagy a nemzetközi Elisabeth-találkozóról, ahol magyarként különösen felemelő volt megjelennie.
Arra meg úgy sincs kimerítő válasz, hogy miért olyan jó százegyedszer is meghallgatni egy százszor hallott (musical)slágert.
Külön élmény volt látni, ahogy Janza Kata, az Operettszínház szép és sikeres - épp kisgyermeket váró - színésznője milyen odaadóan, elegánsan tette a dolgát az elő-adásban. Tanítani kellene (valószínűleg nem lehet), hogy a tapasztalt profi hogyan képes szinte észrevétlenül segíteni, gördülékenyen együttműködni tapasztalatlabb kollégái-val. Hangján-megjelenésén túl személyiségének varázsához tartozik az a szelídség és finomság is, ahogy minden tolakodás nélkül, tulajdonképpen a háttérből elvitte a hátán az előadást. Igazi sztárvendég. Közben érdekesen beszélt például a szabadúszás és társulati lét előnyeiről-hátrányairól (hogy az előbbi a totális szabadság és egyúttal bizonytalanság; az utóbbi sok kötöttség, de milyen jó, ha az embernek van egy előrelátó igazgatója, aki a megfelelő pillanatban átviszi a túlsó partra), vagy a nemzetközi Elisabeth-találkozóról, ahol magyarként különösen felemelő volt megjelennie.
Arra meg úgy sincs kimerítő válasz, hogy miért olyan jó százegyedszer is meghallgatni egy százszor hallott (musical)slágert.
Külön élmény volt látni, ahogy Janza Kata, az Operettszínház szép és sikeres - épp kisgyermeket váró - színésznője milyen odaadóan, elegánsan tette a dolgát az elő-adásban. Tanítani kellene (valószínűleg nem lehet), hogy a tapasztalt profi hogyan képes szinte észrevétlenül segíteni, gördülékenyen együttműködni tapasztalatlabb kollégái-val. Hangján-megjelenésén túl személyiségének varázsához tartozik az a szelídség és finomság is, ahogy minden tolakodás nélkül, tulajdonképpen a háttérből elvitte a hátán az előadást. Igazi sztárvendég. Közben érdekesen beszélt például a szabadúszás és társulati lét előnyeiről-hátrányairól (hogy az előbbi a totális szabadság és egyúttal bizonytalanság; az utóbbi sok kötöttség, de milyen jó, ha az embernek van egy előrelátó igazgatója, aki a megfelelő pillanatban átviszi a túlsó partra), vagy a nemzetközi Elisabeth-találkozóról, ahol magyarként különösen felemelő volt megjelennie.
Arra meg úgy sincs kimerítő válasz, hogy miért olyan jó százegyedszer is meghallgatni egy százszor hallott (musical)slágert.
Arra meg úgy sincs kimerítő válasz, hogy miért olyan jó százegyedszer is meghallgatni egy százszor hallott (musical)slágert.
Arra meg úgy sincs kimerítő válasz, hogy miért olyan jó százegyedszer is meghallgatni egy százszor hallott (musical)slágert.