Zárványkincsek

Rum - Dárday Nikolett üvegtervező művész kiállítása a Cicelle Aranyháromszög Kulturális Napokon nyílt meg a rumi művelődési ház galériáján. Rábatöttös, Rum és Zsennye közös kulturális fesztiválján az idén román vendégek is bemutatkoztak.

Mórocz Zsolt

Gyanakvó méregetés helyett Rumban és környékén meleg fogadtatás jár a gyüttmenteknek - ahogy a falubeliek nevezik az idegen betelepülőket. Ezt igazolja maga a művészeti fesztivál, de Németh László rumi polgármester szavai is. A kétéves Cicelle Aranyháromszög Művészeti és Kulturális Társaság tagjai és művészvendégei, a homo ludens legtisztább megnyilvánulásaként immár ötödik alkalommal játsszák el, hogy van művészet, van boldogság, van szabadság. Képesek vagyunk megőrizni magunkat egymásnak és önmagunknak - fogalmazott nyitóbeszédében Kapiller Sarolta. A Vas megyei közművelődési titkárság vezetője minden bizonnyal a három faluban letelepedett művészek, művé-szetkedvelők közös érzésének adott hangot, mikor úgy fogalmazott: lélekben itthon érzem magam, majd Farkas Árpád Hazatérés című versét idézte a megnyitó közel száz- fős közönségének.

Művészet és a mindennapok taposómalma, vendégszeretet és otthonkeresés pólusai találnak egymásra, ahol a tolerancia azonossága nem taszítást, inkább vonzást idéz elő, derült ki a polgármester szavaiból, aki Békássy Ferenc ma is élő szellemét, az ő kozmopolita lelkületét látja meghatározónak abban, hogy a múlt értékrendjét sikerült megőrizni a mának. A térség vonzerejét bizonyítja, hogy az idetelepülő művészek kinyilvánították választott szülőföldjük iránti hűségüket. Köszönet illeti azokat, mondta, akik a közelmúltban egyesületi formát öltött, Polgár Csaba, Fábián László valamint Szilárdi Béla nevével fémjelzett kezdeményezést támogatták. A képviselő-testület és a falvak lakói közel engedték magukhoz a megszokot-tól lényegesen eltérő művé- szi megnyilvánulásokat, akik idővel nemcsak tolerálták ezt, de maguk is befogadóvá váltak. Az idén Hunyad testvérmegye irodalmi folyó-iratának szerkesztősége is megtisztelte az eseményt, a Nova Provincia Corvina című irodalmi folyóirat lap-igazgatója, Ion Urda, továbbá Eugen Evu főszerkesztő, költő, Székely Miklós szerkesztő, köl- tő és klasszikusgitár-művész személyében az idén első alkalommal látogattak román vendégek a Cicelle fesztiválra. Kapiller Sarolta, aki a román tolmács szerepét is magára vállalta, köszöntőjében kiemelte: tudta, hogy a Cicelle kulturális napoknak otthont adó vidék a legjobb választás, ha román barátait olyan helyre akarja hozni, ahol szeretettel fogadják az idegent.

Székely Miklós gitárjátéka és a Móricz Iván vezette Rumi Női Kar előadása után Fábián László nyitotta meg Dárday Nikolett üvegtervező művész kiállítását. Méltató szavai szerint a titok és a kifejezés a kulcsszavak a kiállított domborművek értelmezéséhez, mert ezek együttesen vannak jelen a képzőművész mun- káiban.

Titok az, hogyan kerül az arany arabeszk erre az arcra, mondta a Velence című alkotásra utalva, kiemelve ugyan-akkor a bölcs és finom iróni- át, amivel alkotója végiggondolta és leleplezte saját dekorativitásra való hajlamát, és visszaadta a mű igazságát. Véleménye szerint a domborművek egyik kiemelkedő értéke a dekorativitás visszafogott jelenléte, mely néha mélyebb tartalmakat rejt el a szemlélődő elől. Dárday Nikolett domborműveiben a dekorativitás provokatív eleganciával jelenik meg, arra ösztönözve, hogy mintegy függöny mögé pillantva, emögött keressük a titkot, mondta.

Művészet és a mindennapok taposómalma, vendégszeretet és otthonkeresés pólusai találnak egymásra, ahol a tolerancia azonossága nem taszítást, inkább vonzást idéz elő, derült ki a polgármester szavaiból, aki Békássy Ferenc ma is élő szellemét, az ő kozmopolita lelkületét látja meghatározónak abban, hogy a múlt értékrendjét sikerült megőrizni a mának. A térség vonzerejét bizonyítja, hogy az idetelepülő művészek kinyilvánították választott szülőföldjük iránti hűségüket. Köszönet illeti azokat, mondta, akik a közelmúltban egyesületi formát öltött, Polgár Csaba, Fábián László valamint Szilárdi Béla nevével fémjelzett kezdeményezést támogatták. A képviselő-testület és a falvak lakói közel engedték magukhoz a megszokot-tól lényegesen eltérő művé- szi megnyilvánulásokat, akik idővel nemcsak tolerálták ezt, de maguk is befogadóvá váltak. Az idén Hunyad testvérmegye irodalmi folyó-iratának szerkesztősége is megtisztelte az eseményt, a Nova Provincia Corvina című irodalmi folyóirat lap-igazgatója, Ion Urda, továbbá Eugen Evu főszerkesztő, költő, Székely Miklós szerkesztő, köl- tő és klasszikusgitár-művész személyében az idén első alkalommal látogattak román vendégek a Cicelle fesztiválra. Kapiller Sarolta, aki a román tolmács szerepét is magára vállalta, köszöntőjében kiemelte: tudta, hogy a Cicelle kulturális napoknak otthont adó vidék a legjobb választás, ha román barátait olyan helyre akarja hozni, ahol szeretettel fogadják az idegent.

Székely Miklós gitárjátéka és a Móricz Iván vezette Rumi Női Kar előadása után Fábián László nyitotta meg Dárday Nikolett üvegtervező művész kiállítását. Méltató szavai szerint a titok és a kifejezés a kulcsszavak a kiállított domborművek értelmezéséhez, mert ezek együttesen vannak jelen a képzőművész mun- káiban.

Titok az, hogyan kerül az arany arabeszk erre az arcra, mondta a Velence című alkotásra utalva, kiemelve ugyan-akkor a bölcs és finom iróni- át, amivel alkotója végiggondolta és leleplezte saját dekorativitásra való hajlamát, és visszaadta a mű igazságát. Véleménye szerint a domborművek egyik kiemelkedő értéke a dekorativitás visszafogott jelenléte, mely néha mélyebb tartalmakat rejt el a szemlélődő elől. Dárday Nikolett domborműveiben a dekorativitás provokatív eleganciával jelenik meg, arra ösztönözve, hogy mintegy függöny mögé pillantva, emögött keressük a titkot, mondta.

Művészet és a mindennapok taposómalma, vendégszeretet és otthonkeresés pólusai találnak egymásra, ahol a tolerancia azonossága nem taszítást, inkább vonzást idéz elő, derült ki a polgármester szavaiból, aki Békássy Ferenc ma is élő szellemét, az ő kozmopolita lelkületét látja meghatározónak abban, hogy a múlt értékrendjét sikerült megőrizni a mának. A térség vonzerejét bizonyítja, hogy az idetelepülő művészek kinyilvánították választott szülőföldjük iránti hűségüket. Köszönet illeti azokat, mondta, akik a közelmúltban egyesületi formát öltött, Polgár Csaba, Fábián László valamint Szilárdi Béla nevével fémjelzett kezdeményezést támogatták. A képviselő-testület és a falvak lakói közel engedték magukhoz a megszokot-tól lényegesen eltérő művé- szi megnyilvánulásokat, akik idővel nemcsak tolerálták ezt, de maguk is befogadóvá váltak. Az idén Hunyad testvérmegye irodalmi folyó-iratának szerkesztősége is megtisztelte az eseményt, a Nova Provincia Corvina című irodalmi folyóirat lap-igazgatója, Ion Urda, továbbá Eugen Evu főszerkesztő, költő, Székely Miklós szerkesztő, köl- tő és klasszikusgitár-művész személyében az idén első alkalommal látogattak román vendégek a Cicelle fesztiválra. Kapiller Sarolta, aki a román tolmács szerepét is magára vállalta, köszöntőjében kiemelte: tudta, hogy a Cicelle kulturális napoknak otthont adó vidék a legjobb választás, ha román barátait olyan helyre akarja hozni, ahol szeretettel fogadják az idegent.

Székely Miklós gitárjátéka és a Móricz Iván vezette Rumi Női Kar előadása után Fábián László nyitotta meg Dárday Nikolett üvegtervező művész kiállítását. Méltató szavai szerint a titok és a kifejezés a kulcsszavak a kiállított domborművek értelmezéséhez, mert ezek együttesen vannak jelen a képzőművész mun- káiban.

Titok az, hogyan kerül az arany arabeszk erre az arcra, mondta a Velence című alkotásra utalva, kiemelve ugyan-akkor a bölcs és finom iróni- át, amivel alkotója végiggondolta és leleplezte saját dekorativitásra való hajlamát, és visszaadta a mű igazságát. Véleménye szerint a domborművek egyik kiemelkedő értéke a dekorativitás visszafogott jelenléte, mely néha mélyebb tartalmakat rejt el a szemlélődő elől. Dárday Nikolett domborműveiben a dekorativitás provokatív eleganciával jelenik meg, arra ösztönözve, hogy mintegy függöny mögé pillantva, emögött keressük a titkot, mondta.

Székely Miklós gitárjátéka és a Móricz Iván vezette Rumi Női Kar előadása után Fábián László nyitotta meg Dárday Nikolett üvegtervező művész kiállítását. Méltató szavai szerint a titok és a kifejezés a kulcsszavak a kiállított domborművek értelmezéséhez, mert ezek együttesen vannak jelen a képzőművész mun- káiban.

Titok az, hogyan kerül az arany arabeszk erre az arcra, mondta a Velence című alkotásra utalva, kiemelve ugyan-akkor a bölcs és finom iróni- át, amivel alkotója végiggondolta és leleplezte saját dekorativitásra való hajlamát, és visszaadta a mű igazságát. Véleménye szerint a domborművek egyik kiemelkedő értéke a dekorativitás visszafogott jelenléte, mely néha mélyebb tartalmakat rejt el a szemlélődő elől. Dárday Nikolett domborműveiben a dekorativitás provokatív eleganciával jelenik meg, arra ösztönözve, hogy mintegy függöny mögé pillantva, emögött keressük a titkot, mondta.

Székely Miklós gitárjátéka és a Móricz Iván vezette Rumi Női Kar előadása után Fábián László nyitotta meg Dárday Nikolett üvegtervező művész kiállítását. Méltató szavai szerint a titok és a kifejezés a kulcsszavak a kiállított domborművek értelmezéséhez, mert ezek együttesen vannak jelen a képzőművész mun- káiban.

Titok az, hogyan kerül az arany arabeszk erre az arcra, mondta a Velence című alkotásra utalva, kiemelve ugyan-akkor a bölcs és finom iróni- át, amivel alkotója végiggondolta és leleplezte saját dekorativitásra való hajlamát, és visszaadta a mű igazságát. Véleménye szerint a domborművek egyik kiemelkedő értéke a dekorativitás visszafogott jelenléte, mely néha mélyebb tartalmakat rejt el a szemlélődő elől. Dárday Nikolett domborműveiben a dekorativitás provokatív eleganciával jelenik meg, arra ösztönözve, hogy mintegy függöny mögé pillantva, emögött keressük a titkot, mondta.

Titok az, hogyan kerül az arany arabeszk erre az arcra, mondta a Velence című alkotásra utalva, kiemelve ugyan-akkor a bölcs és finom iróni- át, amivel alkotója végiggondolta és leleplezte saját dekorativitásra való hajlamát, és visszaadta a mű igazságát. Véleménye szerint a domborművek egyik kiemelkedő értéke a dekorativitás visszafogott jelenléte, mely néha mélyebb tartalmakat rejt el a szemlélődő elől. Dárday Nikolett domborműveiben a dekorativitás provokatív eleganciával jelenik meg, arra ösztönözve, hogy mintegy függöny mögé pillantva, emögött keressük a titkot, mondta.

Titok az, hogyan kerül az arany arabeszk erre az arcra, mondta a Velence című alkotásra utalva, kiemelve ugyan-akkor a bölcs és finom iróni- át, amivel alkotója végiggondolta és leleplezte saját dekorativitásra való hajlamát, és visszaadta a mű igazságát. Véleménye szerint a domborművek egyik kiemelkedő értéke a dekorativitás visszafogott jelenléte, mely néha mélyebb tartalmakat rejt el a szemlélődő elől. Dárday Nikolett domborműveiben a dekorativitás provokatív eleganciával jelenik meg, arra ösztönözve, hogy mintegy függöny mögé pillantva, emögött keressük a titkot, mondta.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!