Szabadságfokok

Szombathely, Budapest (mt) - A X. Országos Mintázó Versenyen első lett Mátrai Zsófia, harmadik pedig Balázs Mariann - mindketten a szombathelyi Művészeti Szakközépiskola és Gimnázium végzős tanulói, korábban Koller László, most Veres Gábor tanítványai.

Merklin Tímea

Mátrai Zsófi előtt egy fiú modell ült a versenyen, ahol két napra elosztva 14 órát dolgozhattak. Balázs Mariann egy érdekes arcú lányt mintázott. A siker már csak azért is izgalmas - Zsófit kifejezetten meglepte az első hely-, mert nem szobrász beállítottságú. Grafika szakos, a festészet érdekli. Tavaly különdíjat nyert a zalaegerszegi országos, középiskolásoknak kiírt önarckép-pályázaton. A napokban felvételizik a Képzőművészeti Egyetem festő szakára (ha nem sikerül, az ELTE vagy a Pázmány történelem szakán tanul tovább).

- Jól teszi, ha festő lesz, mert mindenki látja, hogy ebben a legtehetségesebb - mondja róla tanára, Veres Gábor szobrászművész. - Az országos versenyre úgy került, hogy az ötödéveseknek felkínáljuk heti öt órában a mintázás tantárgyat. A felvételikhez jó, mert plusz készségfejlesztést ad, nagyobb gyakorlatot a térben való eligazodásban. Rendeztünk háziversenyt, ahol az egész tanári kar pontozott, ez alapján döntöttünk, hogy ki menjen versenyre. Pedagógiai szempontból szerintem nagyon fontos, hogy bárki lehetőséget kaphat, nem csak szobrászjelöltek.

Mariann most szobrász szakos, korábban festő szeretett volna lenni, de letért , ahogy mondja. A Képzőművészeti Egyetem szobrász szakára felvételizik a héten. Ő második helyen Pécset jelölte meg, az ottani művészeti kar szobrász szakát. Neki jól jön ez a harmadik helyezés a presztízs miatt.

- Óriási dolog, hogy elmegyünk egy ilyen versenyre, és a kigyúrt szobrászpalánták mellett Zsófi nyer - örül Veres Gábor. - Ezek a gyerekek nem beszűkült technokraták, majdnem mindegy, hogy mihez nyúlnak. Nem az anyagmegmunkálás oldaláról fejlesztik képességeiket (ez volna a szaki ), hanem a lényeg felől.

Az alkotó erők kibontakozásának lehetőségeiről a lányok azt gondolják fontosnak, hogy ebben az iskolában az alap az anatómiai tudás, vannak tanári instrukciók, de a munka szabadon zajlik. E szabadságfok miatt ez a fajta tanítás színvonalasabb, mint azokban az intézményekben, ahol direkt a versenyekre trenírozzák a gyerekeket, hogy ott hogy kell majd dolgozni, megfelelni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

- Jól teszi, ha festő lesz, mert mindenki látja, hogy ebben a legtehetségesebb - mondja róla tanára, Veres Gábor szobrászművész. - Az országos versenyre úgy került, hogy az ötödéveseknek felkínáljuk heti öt órában a mintázás tantárgyat. A felvételikhez jó, mert plusz készségfejlesztést ad, nagyobb gyakorlatot a térben való eligazodásban. Rendeztünk háziversenyt, ahol az egész tanári kar pontozott, ez alapján döntöttünk, hogy ki menjen versenyre. Pedagógiai szempontból szerintem nagyon fontos, hogy bárki lehetőséget kaphat, nem csak szobrászjelöltek.

Mariann most szobrász szakos, korábban festő szeretett volna lenni, de letért , ahogy mondja. A Képzőművészeti Egyetem szobrász szakára felvételizik a héten. Ő második helyen Pécset jelölte meg, az ottani művészeti kar szobrász szakát. Neki jól jön ez a harmadik helyezés a presztízs miatt.

- Óriási dolog, hogy elmegyünk egy ilyen versenyre, és a kigyúrt szobrászpalánták mellett Zsófi nyer - örül Veres Gábor. - Ezek a gyerekek nem beszűkült technokraták, majdnem mindegy, hogy mihez nyúlnak. Nem az anyagmegmunkálás oldaláról fejlesztik képességeiket (ez volna a szaki ), hanem a lényeg felől.

Az alkotó erők kibontakozásának lehetőségeiről a lányok azt gondolják fontosnak, hogy ebben az iskolában az alap az anatómiai tudás, vannak tanári instrukciók, de a munka szabadon zajlik. E szabadságfok miatt ez a fajta tanítás színvonalasabb, mint azokban az intézményekben, ahol direkt a versenyekre trenírozzák a gyerekeket, hogy ott hogy kell majd dolgozni, megfelelni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

- Jól teszi, ha festő lesz, mert mindenki látja, hogy ebben a legtehetségesebb - mondja róla tanára, Veres Gábor szobrászművész. - Az országos versenyre úgy került, hogy az ötödéveseknek felkínáljuk heti öt órában a mintázás tantárgyat. A felvételikhez jó, mert plusz készségfejlesztést ad, nagyobb gyakorlatot a térben való eligazodásban. Rendeztünk háziversenyt, ahol az egész tanári kar pontozott, ez alapján döntöttünk, hogy ki menjen versenyre. Pedagógiai szempontból szerintem nagyon fontos, hogy bárki lehetőséget kaphat, nem csak szobrászjelöltek.

Mariann most szobrász szakos, korábban festő szeretett volna lenni, de letért , ahogy mondja. A Képzőművészeti Egyetem szobrász szakára felvételizik a héten. Ő második helyen Pécset jelölte meg, az ottani művészeti kar szobrász szakát. Neki jól jön ez a harmadik helyezés a presztízs miatt.

- Óriási dolog, hogy elmegyünk egy ilyen versenyre, és a kigyúrt szobrászpalánták mellett Zsófi nyer - örül Veres Gábor. - Ezek a gyerekek nem beszűkült technokraták, majdnem mindegy, hogy mihez nyúlnak. Nem az anyagmegmunkálás oldaláról fejlesztik képességeiket (ez volna a szaki ), hanem a lényeg felől.

Az alkotó erők kibontakozásának lehetőségeiről a lányok azt gondolják fontosnak, hogy ebben az iskolában az alap az anatómiai tudás, vannak tanári instrukciók, de a munka szabadon zajlik. E szabadságfok miatt ez a fajta tanítás színvonalasabb, mint azokban az intézményekben, ahol direkt a versenyekre trenírozzák a gyerekeket, hogy ott hogy kell majd dolgozni, megfelelni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

Mariann most szobrász szakos, korábban festő szeretett volna lenni, de letért , ahogy mondja. A Képzőművészeti Egyetem szobrász szakára felvételizik a héten. Ő második helyen Pécset jelölte meg, az ottani művészeti kar szobrász szakát. Neki jól jön ez a harmadik helyezés a presztízs miatt.

- Óriási dolog, hogy elmegyünk egy ilyen versenyre, és a kigyúrt szobrászpalánták mellett Zsófi nyer - örül Veres Gábor. - Ezek a gyerekek nem beszűkült technokraták, majdnem mindegy, hogy mihez nyúlnak. Nem az anyagmegmunkálás oldaláról fejlesztik képességeiket (ez volna a szaki ), hanem a lényeg felől.

Az alkotó erők kibontakozásának lehetőségeiről a lányok azt gondolják fontosnak, hogy ebben az iskolában az alap az anatómiai tudás, vannak tanári instrukciók, de a munka szabadon zajlik. E szabadságfok miatt ez a fajta tanítás színvonalasabb, mint azokban az intézményekben, ahol direkt a versenyekre trenírozzák a gyerekeket, hogy ott hogy kell majd dolgozni, megfelelni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

Mariann most szobrász szakos, korábban festő szeretett volna lenni, de letért , ahogy mondja. A Képzőművészeti Egyetem szobrász szakára felvételizik a héten. Ő második helyen Pécset jelölte meg, az ottani művészeti kar szobrász szakát. Neki jól jön ez a harmadik helyezés a presztízs miatt.

- Óriási dolog, hogy elmegyünk egy ilyen versenyre, és a kigyúrt szobrászpalánták mellett Zsófi nyer - örül Veres Gábor. - Ezek a gyerekek nem beszűkült technokraták, majdnem mindegy, hogy mihez nyúlnak. Nem az anyagmegmunkálás oldaláról fejlesztik képességeiket (ez volna a szaki ), hanem a lényeg felől.

Az alkotó erők kibontakozásának lehetőségeiről a lányok azt gondolják fontosnak, hogy ebben az iskolában az alap az anatómiai tudás, vannak tanári instrukciók, de a munka szabadon zajlik. E szabadságfok miatt ez a fajta tanítás színvonalasabb, mint azokban az intézményekben, ahol direkt a versenyekre trenírozzák a gyerekeket, hogy ott hogy kell majd dolgozni, megfelelni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

- Óriási dolog, hogy elmegyünk egy ilyen versenyre, és a kigyúrt szobrászpalánták mellett Zsófi nyer - örül Veres Gábor. - Ezek a gyerekek nem beszűkült technokraták, majdnem mindegy, hogy mihez nyúlnak. Nem az anyagmegmunkálás oldaláról fejlesztik képességeiket (ez volna a szaki ), hanem a lényeg felől.

Az alkotó erők kibontakozásának lehetőségeiről a lányok azt gondolják fontosnak, hogy ebben az iskolában az alap az anatómiai tudás, vannak tanári instrukciók, de a munka szabadon zajlik. E szabadságfok miatt ez a fajta tanítás színvonalasabb, mint azokban az intézményekben, ahol direkt a versenyekre trenírozzák a gyerekeket, hogy ott hogy kell majd dolgozni, megfelelni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

- Óriási dolog, hogy elmegyünk egy ilyen versenyre, és a kigyúrt szobrászpalánták mellett Zsófi nyer - örül Veres Gábor. - Ezek a gyerekek nem beszűkült technokraták, majdnem mindegy, hogy mihez nyúlnak. Nem az anyagmegmunkálás oldaláról fejlesztik képességeiket (ez volna a szaki ), hanem a lényeg felől.

Az alkotó erők kibontakozásának lehetőségeiről a lányok azt gondolják fontosnak, hogy ebben az iskolában az alap az anatómiai tudás, vannak tanári instrukciók, de a munka szabadon zajlik. E szabadságfok miatt ez a fajta tanítás színvonalasabb, mint azokban az intézményekben, ahol direkt a versenyekre trenírozzák a gyerekeket, hogy ott hogy kell majd dolgozni, megfelelni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

Az alkotó erők kibontakozásának lehetőségeiről a lányok azt gondolják fontosnak, hogy ebben az iskolában az alap az anatómiai tudás, vannak tanári instrukciók, de a munka szabadon zajlik. E szabadságfok miatt ez a fajta tanítás színvonalasabb, mint azokban az intézményekben, ahol direkt a versenyekre trenírozzák a gyerekeket, hogy ott hogy kell majd dolgozni, megfelelni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

Az alkotó erők kibontakozásának lehetőségeiről a lányok azt gondolják fontosnak, hogy ebben az iskolában az alap az anatómiai tudás, vannak tanári instrukciók, de a munka szabadon zajlik. E szabadságfok miatt ez a fajta tanítás színvonalasabb, mint azokban az intézményekben, ahol direkt a versenyekre trenírozzák a gyerekeket, hogy ott hogy kell majd dolgozni, megfelelni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

- A mi munkánkba a tanár csak akkor szól bele, ha javít, megbeszéljük a hibákat. Nem erőltetnek ránk semmi olyat, ami nem a miénk - mondja Mariann, aki nem tart attól sem, ha nem veszik fel; szerinte mesterek közelében lehet a legtöbbet tanulni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!