2007.08.29. 02:27
A grafika a szépség hordozója
Budapest, Kőszeg (kor) - Fut a szekér a kőszegi grafikusművésszel, Kamper Lászlóval. Egyik rangos kiállításról a másikra vándorolnak művei.
A héten még láthatók Kamper László grafikái a budapesti Ráday utcai képzőművészeti galériában, aztán tovább vándorolnak a művek, egyenesen Párizsba. Fut tehát a szekér, ami csak azért feltűnő, mert a vasi alkotó az elmúlt időszakban inkább művészeti-közéleti ténykedéssel volt elfoglalva. Közben azért dolgozott, csak éppen nem maradt ideje önmaga művészeti menedzselésére. Márpedig manapság ez döntő , jegyezte meg a grafikus. Aki azért is nagyra tartja a Ráday utcai kiállítást, mert a főváros egyik legdinamikusabban fejlődő kulturális negyedében található. Grafikai műhelyek, kiállítóterek, jó körülmények és értő közénség - mi kell még? Bár lennének hansonló vidéki adottságok, s most nem éppen Vas megyére gondolok... Tagja vagyok egy olyan szakmai csoportnak, a Magyar Rézkarcoló és Litográfus Művészek Egyesületének, amely 1921-től működik, így korszakos jelentőségű. Ők kértek fel, és nagyon örülök, hogy most önálló tárlattal jelentkezhettem.
A vasi művész szerint most egy erőteljesebb alkotói periódus következik életében, számos félkész műve vár végső formázásra. Mint mondja, a grafika a szépség hordozója. Ez nem kordivat, vagy időleges populáris vonulat, és nem is öncélú kifejezési forma. A vonalak rendszere, egyéni szövése mindig is annak az alapvető célnak volt alárendelve, amit mi a valóság hite-les átszűrésének gondolunk , fejtegeti, hozzátéve: egy-egy jó grafika sodró erejű lehet. A közelmúltban Stuttgartban állított ki, aztán pedig Prágában, majd az olaszországi Acqua Thermében és később Barcelonában. A nemzetközi elismerés eddigi csúcsa, hogy idén ősszel, kolletív tárlat keretében, a híres párizsi Trace galériában szerepelnek művei. A katalógus már kész, gyönyörű... Bárcsak itthon is lenne pénz hasonlóra... Úgy vélem, az eddigi nemzetközi szereplésem szakmai elismertsége kellett ahhoz, hogy az Association Atelier De Gravure Bo Halbrik művé- szeti társaság meghívjon. És persze kellett az is, tehetnénk hozzá, hogy nemrég az ukrajnai Lvovban a kőszegi grafikus három művét ezüstéremmel jutalmazták.
És a jövő? Szeretnék még többet rajzolni. A budapesti anyagra építve egyéni tárlat megrendezésén is gondolkodom. Aztán szeretném bővíteni szakmai könyvtáramat , így a grafikus, akinek művei e héten még láthatók a budapesti Ráday utcai galériában. Lvovban ezüstöt, most pedig tárlat- lehetőséget kapott
A vasi művész szerint most egy erőteljesebb alkotói periódus következik életében, számos félkész műve vár végső formázásra. Mint mondja, a grafika a szépség hordozója. Ez nem kordivat, vagy időleges populáris vonulat, és nem is öncélú kifejezési forma. A vonalak rendszere, egyéni szövése mindig is annak az alapvető célnak volt alárendelve, amit mi a valóság hite-les átszűrésének gondolunk , fejtegeti, hozzátéve: egy-egy jó grafika sodró erejű lehet. A közelmúltban Stuttgartban állított ki, aztán pedig Prágában, majd az olaszországi Acqua Thermében és később Barcelonában. A nemzetközi elismerés eddigi csúcsa, hogy idén ősszel, kolletív tárlat keretében, a híres párizsi Trace galériában szerepelnek művei. A katalógus már kész, gyönyörű... Bárcsak itthon is lenne pénz hasonlóra... Úgy vélem, az eddigi nemzetközi szereplésem szakmai elismertsége kellett ahhoz, hogy az Association Atelier De Gravure Bo Halbrik művé- szeti társaság meghívjon. És persze kellett az is, tehetnénk hozzá, hogy nemrég az ukrajnai Lvovban a kőszegi grafikus három művét ezüstéremmel jutalmazták.
És a jövő? Szeretnék még többet rajzolni. A budapesti anyagra építve egyéni tárlat megrendezésén is gondolkodom. Aztán szeretném bővíteni szakmai könyvtáramat , így a grafikus, akinek művei e héten még láthatók a budapesti Ráday utcai galériában. Lvovban ezüstöt, most pedig tárlat- lehetőséget kapott
A vasi művész szerint most egy erőteljesebb alkotói periódus következik életében, számos félkész műve vár végső formázásra. Mint mondja, a grafika a szépség hordozója. Ez nem kordivat, vagy időleges populáris vonulat, és nem is öncélú kifejezési forma. A vonalak rendszere, egyéni szövése mindig is annak az alapvető célnak volt alárendelve, amit mi a valóság hite-les átszűrésének gondolunk , fejtegeti, hozzátéve: egy-egy jó grafika sodró erejű lehet. A közelmúltban Stuttgartban állított ki, aztán pedig Prágában, majd az olaszországi Acqua Thermében és később Barcelonában. A nemzetközi elismerés eddigi csúcsa, hogy idén ősszel, kolletív tárlat keretében, a híres párizsi Trace galériában szerepelnek művei. A katalógus már kész, gyönyörű... Bárcsak itthon is lenne pénz hasonlóra... Úgy vélem, az eddigi nemzetközi szereplésem szakmai elismertsége kellett ahhoz, hogy az Association Atelier De Gravure Bo Halbrik művé- szeti társaság meghívjon. És persze kellett az is, tehetnénk hozzá, hogy nemrég az ukrajnai Lvovban a kőszegi grafikus három művét ezüstéremmel jutalmazták.
És a jövő? Szeretnék még többet rajzolni. A budapesti anyagra építve egyéni tárlat megrendezésén is gondolkodom. Aztán szeretném bővíteni szakmai könyvtáramat , így a grafikus, akinek művei e héten még láthatók a budapesti Ráday utcai galériában. Lvovban ezüstöt, most pedig tárlat- lehetőséget kapott
És a jövő? Szeretnék még többet rajzolni. A budapesti anyagra építve egyéni tárlat megrendezésén is gondolkodom. Aztán szeretném bővíteni szakmai könyvtáramat , így a grafikus, akinek művei e héten még láthatók a budapesti Ráday utcai galériában. Lvovban ezüstöt, most pedig tárlat- lehetőséget kapott
És a jövő? Szeretnék még többet rajzolni. A budapesti anyagra építve egyéni tárlat megrendezésén is gondolkodom. Aztán szeretném bővíteni szakmai könyvtáramat , így a grafikus, akinek művei e héten még láthatók a budapesti Ráday utcai galériában. Lvovban ezüstöt, most pedig tárlat- lehetőséget kapott