Világjáró Kőszeg

Dunaújváros - Negyven éve készült a MAHART hajójavító újpesti gyárában, azóta szeli a Duna, Rajna és Majna habjait. A Kőszeg nem tucathajó volt fénykorában, mostanság olajos magvakat szállít.

Ambrózai Zsuzsanna-Pum András

A Kőszeg a Duna-Majna-Rajna vonalon jár, dunaújvárosi ottjártunkkor Rotterdamból érkezett, méghozzá szokatlan szállítmánnyal: ezúttal 2400 tonna szén volt a rakománya. 



Most szenet vitt a Kőszeg Fotók: Benkő Sándor

Az esetek 99 százalékában ugyanis szóját hoz, és kukoricát, repcét vagy napraforgót visz a Kőszeg. A hajó maga  1322, az előtte úszó bárka pedig 1810 tonna rakományt szállíthat.



Munkában a legénység

Hogy honnan kapta a nevét, arra már senki nem. Az viszont tény, hogy régen szokás volt magyar városokról elnevezni a hajókat. A Kőszeg fedélzetén amúgy már többször is szóba jött, hogy a legénység egyszer közösen ellátogasson Kőszegre.

Hajóriportunk a hétvégi Vas Népében. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!