Budapest-Bamako: válóper, szalagszakadás, lábtörés

<b>VN</b> - Százharminc csapatból 73 teljesítette az első etapot sikeresen (Budapest-Brescia), a mezőny nagy része éjfél után ért célba. Ezalatt volt lábtörés, sérülés, borulás, tönkrement váltó és még egy válás is várhat az egyik versenyzőre.

Ambrózai Zsuzsanna-Pum András

Budapest-Bamako – 1 nap – január 17.

A 113-as rajtszámú Hummerrel versenyző cseh csapat tagjai összevesztek. A férj (sofőr) és feleség (navigátor) közt kipattant vita oly heves lett, hogy a feleség kiszállt a terepjáróból és faképnél hagyta férjét. A kiszivárogtatott hírek szerint az asszony minél hamarabb válóperi keresetet fog beadni Prágában.

A szombathelyi team az első napot még a családra fordította, (ezzel elkerülvén a válópereket) és útközben találkoztak a családtagokkal. A csapattagok átvették az útravaló enni-innivalókat és elköszöntek egymástól, egy hónapig úton lesznek. A fiúk este átlépték Szentgotthárdnál az osztrák-magyar határt. Az első technikai gond már a verseny első napján jelentkezett, ugyanis elromlott az autórádiójuk, amit rögtön ki is kellett cserélniük. 17.000 kilométer zene nélkül azért elég unalmas tud lenni, legyen szó akármilyen kalandos utazásról is. A vasi csapat Land Roverjéből két láda is a szállító kamionba került, ami révén plusz helyre tettek szert és 80 kilogrammal kevesebb lett az autó összsúlya, így csak 13 litert fogyaszt a „Landy”. Így már kiszámolható, hogy a versenyen minimum 2200 litert fog elpöfögni a versenyre átépített terepjáró.



A Bamakós parkoló a verseny előtti estén - 130 csapat nevezett a versenyre Fotó: SMT

Budapest-Bamako – 2-3 nap – január 18-19.

Vasárnap reggel, 6:30-kor rajtoltak a versenyzők a szuper maratoni etapon, amely távja 3000 kilométer. Az útba eső Argentre határváros után a franciák nem takarították el a havat, így a versenyzőket kétméteres hótorlasz várta a szakaszon. Az új útvonal 100 km-el hosszabb, így viszont kihagytak a csapatok egy feladatot, ami az eredeti útvonalon volt esedékes. Egyedül a Homokdűne csapat volt, akik 350 kilométeres kerülővel, 4 órás gyaloglással a térdig érő hóban teljesítették az előírtakat.

Daniella Ulrichova, a háromszoros bajnok csapat navigátora az egyik ellenőrző pontnál megcsúszott a jeges úton és szerencsétlenül esett. A helyszínen segédkező 44-es csapat egyik tagja, dr. Kapitány László orvos első ránézésre térdszalag-szakadásra tippelt. A csapat délután jelezte, hogy folytatják a versenyt és útközben kivizsgáltatják a sérülést. Ez volt a második komoly sérülés az idei versenyen, az első még Várpalotán történt az első napon, az 56-os csapat lábtörés miatt volt kénytelen feladni a versenyt.

A vasárnap éjjelt a legtöbb csapat az utakon töltötte, mindenki szeretne időben odaérni minél hamarabb a marokkói célba. 

A versenyzők hétfőn szálltak kompra, az etap befutója szerda reggelre van kiírva a marokkói Erg Chebbi dűnék lábánál. Ez az első szaharai etap rajtja is lesz egyben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!