Vas Népe Online - Szombathely és Vas megye friss hírei
2009.06.10. 18:57
Szeptemberben kezdődik a fejlesztés a GYSEV vasi szakaszán
Szentgotthárd, Sopron - Az 50 milliárd forintból, uniós támogatással megvalósuló Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztésről tartottak sajtótájékoztatót a városházán.
Ambrózai Zsuzsanna-Pum András
Újabb állomásához érkezett a régió legnagyobb vasúti beruházása (melynek része egy vasúti aluljáró építése Sopronban, illetve felüljáró létesítése Szombathelyen, a Csaba utcában): tíz, a vasútvonal által érintett településen, köztük Szombathelyen mutatták be az érdeklődőknek a vonal fejlesztésével kapcsolatos terveket a beruházó GYSEV szakemberei.
A lakossági fórum előtt lapunk Nyírő József projektvezetőt kérdezte a beruházás helyzetéről. Az előzményekről röviden: a GYSEV 2007 tavaszán kezdte el a mintegy 50 milliárd forint értékű projekt előkészítését, a kormány tavaly decemberben döntött a támogatásról, ezután került Brüsszelbe, az illetékesek elé a teljes dokumentum. Mivel a beruházás döntő részét az Európai Unió finanszírozza, a munkához nem lehet hozzálátni, amíg a brüsszeli jóváhagyás meg nem érkezik.
Egy ilyen volumenű projekt vizsgálata több hónapig is eltart, ám ha minden igaz, már a legutolsó kérdéskör, a környezetvédelemmel kapcsolatos felvetések megválaszolásánál járnak a GYSEV szakemberei.
A beruházás hat helyen érinti valamilyen módon a Natura 2000-es, vagyis az unió által különösen védett területeket, a természetvédelem került most a vizsgálat fókuszába. A felvetésekre adott több mint húszoldalas választ most fordítják, hallottuk.
Mint megtudtuk, a projekt előkészítésére eddig több mint 1,2 milliárd forintot fordítottak. Ezt a pénzt egyebek a közbeszerzési eljárásokra költötték. Vagyis kiválasztották a kommunikációs partnert, elvégezték a hidak vizsgálatát, elkészítették a műtárgyak (köztük a Csaba utcai felüljáró) kiviteli terveit, és a környezetvédelmi hatástanulmány is kész már.
A beruházás oroszlánrészét természetesen a vasúti pálya megerősítése, és a villamos vezeték kiépítése jelenti. A mintegy 35 milliárdos munkára beérkezett pályázatok értékelése elkezdődött. Nem volt sikeres viszont a biztosítóberendezésekre kiírt közbeszerzési eljárás, mert a 6 milliárdos a becsült munkára 10 milliárdos ajánlat érkezett. Ám ezzel együtt is startra kész a projekt: a brüsszeli igen után szeptemberben indul a munka: vonatpótló buszok járnak majd a szentgotthárdi vonalon.
A lakossági fórum előtt lapunk Nyírő József projektvezetőt kérdezte a beruházás helyzetéről. Az előzményekről röviden: a GYSEV 2007 tavaszán kezdte el a mintegy 50 milliárd forint értékű projekt előkészítését, a kormány tavaly decemberben döntött a támogatásról, ezután került Brüsszelbe, az illetékesek elé a teljes dokumentum. Mivel a beruházás döntő részét az Európai Unió finanszírozza, a munkához nem lehet hozzálátni, amíg a brüsszeli jóváhagyás meg nem érkezik.
Egy ilyen volumenű projekt vizsgálata több hónapig is eltart, ám ha minden igaz, már a legutolsó kérdéskör, a környezetvédelemmel kapcsolatos felvetések megválaszolásánál járnak a GYSEV szakemberei.
A beruházás hat helyen érinti valamilyen módon a Natura 2000-es, vagyis az unió által különösen védett területeket, a természetvédelem került most a vizsgálat fókuszába. A felvetésekre adott több mint húszoldalas választ most fordítják, hallottuk.
Mint megtudtuk, a projekt előkészítésére eddig több mint 1,2 milliárd forintot fordítottak. Ezt a pénzt egyebek a közbeszerzési eljárásokra költötték. Vagyis kiválasztották a kommunikációs partnert, elvégezték a hidak vizsgálatát, elkészítették a műtárgyak (köztük a Csaba utcai felüljáró) kiviteli terveit, és a környezetvédelmi hatástanulmány is kész már.
A beruházás oroszlánrészét természetesen a vasúti pálya megerősítése, és a villamos vezeték kiépítése jelenti. A mintegy 35 milliárdos munkára beérkezett pályázatok értékelése elkezdődött. Nem volt sikeres viszont a biztosítóberendezésekre kiírt közbeszerzési eljárás, mert a 6 milliárdos a becsült munkára 10 milliárdos ajánlat érkezett. Ám ezzel együtt is startra kész a projekt: a brüsszeli igen után szeptemberben indul a munka: vonatpótló buszok járnak majd a szentgotthárdi vonalon.
Ezek is érdekelhetik
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Feliratkozom a hírlevélre