Szeptemberben kezdődik a fejlesztés a GYSEV vasi szakaszán

Szentgotthárd, Sopron - Az 50 milliárd forintból, uniós támogatással megvalósuló Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztésről tartottak sajtótájékoztatót a városházán.

Ambrózai Zsuzsanna-Pum András

Újabb állomásához érkezett a régió legnagyobb vasúti beruházása  (melynek   része egy vasúti aluljáró építése Sopronban, illetve felüljáró létesítése Szombathelyen, a Csaba utcában): tíz, a vasútvonal által érintett településen, köztük Szombathelyen mutatták be az érdeklődőknek  a vonal fejlesztésével kapcsolatos terveket a beruházó  GYSEV szakemberei.

A lakossági fórum előtt lapunk Nyírő  József projektvezetőt kérdezte a beruházás helyzetéről. Az előzményekről röviden: a GYSEV 2007 tavaszán kezdte el a mintegy 50 milliárd forint értékű  projekt előkészítését, a kormány tavaly decemberben döntött a támogatásról, ezután került  Brüsszelbe, az illetékesek elé  a teljes dokumentum. Mivel a beruházás döntő részét az Európai Unió finanszírozza, a munkához  nem lehet hozzálátni, amíg a  brüsszeli jóváhagyás meg nem érkezik.

Egy ilyen volumenű projekt vizsgálata több hónapig is eltart, ám ha minden igaz, már a legutolsó kérdéskör, a környezetvédelemmel kapcsolatos   felvetések megválaszolásánál járnak a GYSEV szakemberei.

A  beruházás hat helyen érinti valamilyen módon a  Natura 2000-es, vagyis az unió által különösen védett  területeket, a természetvédelem került most a vizsgálat fókuszába. A felvetésekre adott  több mint húszoldalas választ most fordítják,  hallottuk.

Mint megtudtuk, a projekt  előkészítésére eddig több mint 1,2  milliárd forintot  fordítottak.  Ezt a pénzt egyebek a  közbeszerzési eljárásokra költötték. Vagyis kiválasztották a  kommunikációs partnert, elvégezték a hidak vizsgálatát, elkészítették a műtárgyak (köztük a Csaba utcai felüljáró) kiviteli terveit, és a környezetvédelmi hatástanulmány is kész már.

A beruházás oroszlánrészét természetesen a vasúti pálya megerősítése, és a villamos vezeték kiépítése jelenti. A  mintegy 35 milliárdos munkára beérkezett pályázatok értékelése elkezdődött. Nem volt sikeres viszont a biztosítóberendezésekre kiírt közbeszerzési eljárás, mert a 6 milliárdos  a becsült munkára 10 milliárdos ajánlat érkezett.  Ám ezzel együtt is startra kész  a projekt: a brüsszeli igen után szeptemberben indul a munka: vonatpótló buszok járnak majd a szentgotthárdi vonalon. 
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!