2800 tonna új vasúti sínt raknak le

Megkezdődött a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd közötti, a GYSEV által üzemeltetett vasútvonal, Szombathely és Szentgotthárd közötti szakaszának építése. A 48 milliárd összköltségű fejlesztésnek köszönhetően a menetidő csökken mind az utas-, mind az áruforgalomban, nő a szállítási és közlekedési biztonság, emellett erőteljesen csökken a zaj- és légszennyezés.

Bajdó Bettina

A vasútfelújítás részleteiről tartott tájékoztatót kedden Balogunyomban a GYSEV Zrt. A rendezvényen Hónig Péter közlekedési és hírközlési miniszter is jelen volt.  Itt dr. Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója beszélt a beruházás részleteiről. Elmondta, hogy a legkorszerűbb vasútépítési technológiát használják, s feszített tempóban dolgoznak, hogy időben befejezzék a munkát.

- 2007 óta a GYSEV projektje volt az első, mely ebben a műfajban uniós támogatást nyert - hangsúlyozta a vezérigazgató. Még ebben az évben több mint 23 ezer vágányméter hosszan építik át a pályát Körmend és Szombathely között. Emellett az idei terveink között szerepel a Ják-balogunyomi és az egyházasrádóci állomások felújítása.

Az elnök hozzátette, hogy a pályarekonstrukciós munkákat  külföldi példák alapján  különösen intenzív ütemezéssel,  rövid vágányzári idők alatt végzik el speciális gépek segítségével.

Előreláthatólag november végén már fel is oldják  Szombathely és Körmend között a vágányzárat. A  jövő év elején Szombathely és Harka között, majd szeptember vagy november környékén Körmend és Szentgotthárd között lesz lezárva a vasúti pálya.

Hónig Péter a tájékoztatón elmondta, örömmel tölti el, hogy ebben a vitákkal teli időszakban vasúti felújítás kezdődött el. Hozzáfűzte: fejlesztésre mindenütt szükség lenne, mert szeretnék, ha a jövőben előtérőbe kerülne a vasúti közlekedés.

A tájékoztató után a résztvevők bejárhatták a munkaterületet. A pályafelújítás alatt 39 200  új betonaljat, valamint  2800 tonna sínt használnak fel. Zúzottkőből 93 ezer tonnát, talajjavító réteg anyagából 105 ezer tonnát, s töltésanyagból 50 ezer tonnát kell beépíteni.

A kivitelezőknek nagy gondot jelentett az anyagok szállítása, mivel az úgynevezett hosszúsínek 120 méteresek. Ezért választották a rekonstrukcióhoz a hazánkban még szokatlan nagygépes technológiát, amelynek segítségével a közút forgalmát nem terhelik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!