2010.02.03. 22:39
Léket kapott egy német hajó a Dunán
Csütörtökön reggel folytatják a szakemberek a Visegrádnál léket kapott hajó mentését, amely jelenleg a parttól mintegy ötven méterre, stabil helyzetben van, a vízi jármű a hajóforgalmat nem akadályozza - közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet szerda este.
A Bavaria 53 nevű áruszállító hajó a bal elején kapott léket. Az éjszaka folyamán megérkezik mellé egy másik vízi jármű, a Tatabánya, hogy szükség esetén segítséget nyújtson a léket kapott járműnek stabilan maradnia - mondta Bajkó Erika.
Az elmúlt órákban megállt a vízbetörés a hajtótestbe, így csütörtökön megkezdhetik az orrgéptérből a víz kiszivattyúzását. A kár pontos mértékét, illetve azt, hogy miként és mikor tudják elvontatni a hajót a helyszínről, csak a szivattyúzást követően lehet majd megállapítani - közölte.
A német zászló alatt közlekedő 80 méter hosszú, 9 méter széles hajón kéttagú horvát személyzet szolgált. A balesetben nem sérült meg senki. A jármű 665 tonna repcét szállított.
Benke Donát, a szentendrei tűzoltóság szóvivője az MTI-nek azt mondta: a Bavaria orrában felgyülemlett, olajjal szennyezet vizet nem folyathatják a Dunába, ezért azt - a hajó teljes rakományához hasonlóan - át kell majd emelni.
OLDALTÖRÉS: Hajózási balesetek a Duna magyarországi szakaszán
Hajózási balesetek a Duna magyarországi szakaszán
Hajózási balesetek a Duna magyarországi szakaszán
Hajózási balesetek a Duna magyarországi szakaszán
Az MTI-Sajtóadatbank összeállítása a 2005 óta a Dunán történt hajózási balesetekről:
2005. március 3. - Nyergesújfalunál egy gázlón fennakadt egy bolgár teherszállító-hajó.
2005. április 25. - Budapestnél, az Erzsébet és a Szabadság híd között kormányozhatatlanná vált egy személyhajó, mivel egy uszadék fa szorult a kormánylapátja alá. A hajón utasok nem tartózkodtak.
2005. augusztus 30. - Budapestnél, az Erzsébet híd pesti hídfőjének déli oldalán egy motorcsónak nagy sebességgel behajtott egy dupla törzsű, katamarán luxus kirándulóhajó alá, s a balesetben egy személy meghalt.
2005. december 17. - Esztergomnál zátonyra futott egy svájci szállodahajó. Háromórányi próbálkozás után, segítség nélkül, önerőből lejutott a zátonyról, és folytatta útját Budapest felé.
2006. február 8. - A Pest megyei Horánynál elszabadult egy komp, fedélzetén 21 utassal. Több órás sodródás után egy motoros hajó vontatta be a dunakeszi kikötőbe. Személyi sérülés nem történt.
2006. április 17. - Budapestnél, a Lágymányosi híd pillérének ütődött, majd a csepeli Szabadkikötőnél elsüllyedt egy hetven méter hosszú bárka. A híd szerkezetében nem keletkezett sérülés. A bárkán senki sem tartózkodott.
2006. augusztus 20. - Budapestnél az augusztus 20-i nemzeti ünnep alkalmából rendezett tűzijátékot elsöprő viharban, az A-38-as hajó horgonyláncába akadva csónakjából a vízbe esett egy férfi és egy nő. Mindketten meghaltak.
2006. október 6. - A dunaföldvári híd alatt zátonyra futott egy holland utasszállító hajó. A balesetben senki nem sérült meg és a hajó is sértetlen maradt.
2006. november 21. - A Duna budapesti szakaszán léket kapott a Tatabánya nevű tolóhajó, miután nekiütközött a Lágymányosi híd egyik pillérének.
2007. június 24. - Budapestnél, a IV. kerület magasságában léket kapott egy tolóhajó. A fenéktat elsüllyedt, a hajó orra kiállt a vízből, tartályából szivárgott a gázolaj. Személyi sérülés nem történt.
2007. augusztus 15. - Budapestnél, az épülő M0-ás autóút-híd közelében egy szárnyashajó összeütközött egy motorcsónakkal. A csónakot vezető férfi meghalt.
2007. szeptember 8. - Budapesten, a Belgrád rakpart előtt összeütközött két, egymással szemben közlekedő belföldi személyszállító hajó. A balesetben nyolcan könnyebben megsebesültek.
2007. szeptember 21. - A Soroksári-Duna-ágon, a Francia-öböl bejáratánál felborult egy motoros kishajó, amelynek fedélzetén nyolcan tartózkodtak. Közülük hét embert sikerült a partra kimenekíteni, de a nyolcadik utasra már csak holtan találtak a keresőegységek.
2007. december 9. - A dunaföldvári hídnak ütközött egy, a folyón lefelé úszó, osztrák lobogó alatt hajózó uszálykaraván, amelynek következtében léket kapott az egyik bárka.
2008. február 25. - Dunaföldvárnál zátonyra futott egy szerb tankhajó.
2008. február 26. - Ercsinél fennakadt két, német lobogó alatt hajózó tolóhajó. Az ércet szállító, három bárkából álló első karaván Budapest felé tartott, amikor Ercsinél elakadt. A másik karaván, amely kukoricát szállított, akkor akadt fent, amikor megpróbálta kikerülni az álló hajót.
2008. február 27. - A dunaföldvári híd felett három kilométerre fennakadt egy román tolóhajó. A hajó egy karavánban haladt két, foszfátot szállító bárkával, valamint egy másik, német lobogó alatti hajóval, amely műszaki hiba miatt csatlakozott hozzá. A német hajó léket kapott.
2009. február 27. - Dunaföldvárnál egy gabonarakodóból elszabadult három bárka és az egyik nekiütközött a dunaföldvári híd pillérének, s emiatt a kötelék szétszakadt. Az egyik bárka a völgymeneti hídnyílás alatt 50 méterrel fennakadt, a másik kettő a híd alatt 300 méterrel rekedt meg.
2009. április 7. - A bajai Duna-híd egyik lábának ütközött egy hét bárkából álló karaván. A román karavánról több bárka leszakadt, közülük az egyik olyan erővel csapódott egy közelben lévő másik bárkának, hogy mindkettő léket kapott, de nem süllyedtek el.
2010. január 2. - A dunaföldvári hídnál szétszakadt egy román tolóhajó kilenc bárkából álló, szenet szállító köteléke. Az egyik léket kapott bárka a hídtól délre mintegy öt kilométerre akadt meg a hajózó útban, és elsüllyedt. Egy másik bárka a hídtól körülbelül két kilométerre, a hajóúton kívül akadt fenn.