Kiemelkedő siker a négysávos váti autóút

Jelöltbemutatónak indult, majd lakossági fórumként folytatódott Oroszvári Péter és dr. Ipkovich György körmendi programja. Leginkább a térség úthálózatáról vitáztak. Elhangzott, hogy kiemelkedő siker a párkilométeres, négysávos váti pálya megépülése.

Kozma Gábor

A Halászcsárdában megtöltötték az érdeklődők a különtermet, s mint kiderült, nem csak a kampányra kíváncsiak jöttek el. Sokakat érdekelt a választókerület szocialista országgyűlési képviselő-jelöltjét, Oroszvári  Pétert  támogató szombathelyi polgármester, dr. Ipkovich György tájékoztatója is. Ő a térség úthálózatának fejlesztéséről szólt. 

Elsőként a jelölt mutatkozott be, főbb pontokban ismertette programját. Kiemelve: a térség érdemben nem tudta kihasználni lehetőségeit. Mint mondta, 6,5 milliárd forintnyi támogatás érkezett a kormánytól és az uniótól a tágabb területre, s ez jó alap arra, hogy ki lehessen "törni az állóvízből." A jelölt a teendők sorában említette, hogy vissza kell állítani a szakmunka becsületét, csökkentve a kisvállalkozások adminisztrációs terheit.

Ezt követően dr. Ipkovich György ajánlotta a választók figyelmébe pártja jelöltjét, majd a sűrűjébe vágott. - Úgy alakult, hogy van az országnak egy olyan része, amelynek jár az autópálya. Nekünk itt Vasban nem jár. A parlamentben és másutt is keményen güriznünk kell azért, hogy kokaslépésekkel javítsuk pozícióinkat, hogy néhány kilométerrel növelhessük európai nívójú úthálózatunkat. Itt nem pártpolitikáról van szó: minden vasi érdeke, hogy megoldjuk a mára elviselhetetlenné vált helyzetet. Azt, hogy biztonságosan közlekedhessünk a 8-as, a 86-os főúton, napi háromezer kamion árnyékában - nyitott a miniszteri  biztos. Aki szerint ebben a környezetben kiemelkedő siker a párkilométeres, négysávos váti pálya.

A polgármester a hagyományosan gyenge - kicsi a megye, kevés a képviselő a T. Házban - vasi lobbierővel magyarázta a beígért fejlesztések csúszását. Kijelentette: kár arról ábrándozni, hogy bármely kormány finanszíroz egy olyan programot, amely egyszerre két főút négysávosítását célozza meg a térségben.

Ipkovich György szerint vagy a 86-os Körmend-Szombathely közötti szakasz négysávosítása, amely később Csornáig és Győrig nyúlna, valósul meg, vagy pedig a 8-as főút hasonló mérvű átépítése kap támogatást, ez az M9-es program.

Ez utóbbi lehetőség felerősödött. Csütörtökön Zalaegerszegen alakul meg az M9-es tanács, amelybe meghívták Vasvár polgármesterét, de kihagyták a kömendit. Ez jelez bizonyos irányokat és szándékokat. Úgy látom, hogy csak lassan araszolhatunk a 86-os ügyében. Másrészt arcunkat a vasút felé fordíthatjuk, mert ott stratégiai célok megvalósításába kezdett a GySEV. Ezen pedig mi is nyerhetünk.    

Nevezhetik akár előzősávnak is 

A miniszteri biztos szerint a 86-os fejlesztése úgy adható el, ha apránként kiépítik az előző sávokat, elkerülőket, és kedvező konstellációk esetén összerakják a  puzzle-t. Mind mondta, az Egyházasrádóc-Körmend közti szakasz  előzősávosításának terve kész, és más helyeken is előrehaladtak. A csütörtökön útra tett  M9-es tanács azonban más célokat tűzhet ki. Bebes István körmendi polgármester szerint ez jól is jöhet, mivel már évek óta tolódik a 8-as elkerülő kiépítése. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!