Szombathelyi városháza: akadályok nélküli az ügyintézés

Gyorsabb, egyszerűbb ügyintézés a szombathelyi városházán. Hivatalosan is átadták a Polgármesteri Hivatal, európai uniós pénzből felújított ügyfélszolgálatát hétfőn délelőtt.

Farkas Eszter

Segítőkész biztonsági őr tájékoztatja a városházán az érintőképernyős termináloknál az ügyfeleket az eligazodásban a megújult ügyfélszolgálaton. 

Hétfőn délelőtt ugyanis hivatalosan is átadták a 13 millió 800 ezer forintból akadálymentesített teret. A felújítási munkálatok márciusban kezdődtek el, és április 19-e óta használhatják az ügyfelek az új rendszert.

Két hete üzemel a megújult ügyfélszolgálat próba-üzemmódban, s eddig ötszázan használták az új rendszert.  A pályázat előkészítésénél figyelembe vettük a három érdekvédelmi szervezet, az értelmi fogyatékosokat tömörítő Páfrányfenyő Egyesület, a Mozgássérültek Vas Megyei Egyesülete és a Vakok és Gyengénlátók Vas Megyei Egyesülete javaslatait és tanácsait, hogy a mozgáskorlátozott, látás,- és hallássérült ügyfelek is akadálymentesen  intézhessék el ügyeiket ecsetelte a megnyitón Németh Kálmán alpolgármester.

A fejlesztés keretében átalakították a Polgármesteri Hivatal előtti rámpákat, a két szárnyú manuális bejárati ajtót fotocellásra cserélték, a váróteremben akadálymentes ügyfélhívó rendszert és hozzá tartozó kijelzőket helyeztek el, kilenc munkaállomásos részt alakítottak ki, továbbá már akár online ügyintézéssel is foglalhatnak időpontot a házasságot tervezők.

- Újdonság az esküvői időpont-foglalási rendszerünk, melyet a www.szombathely.hu internetes portálon érhetnek el a párok. A bejelentkezés után a jegyesek nem csak időpontot foglalhatnak, hanem több helyszín közül is választhatnak atekintetben, hogy hol szeretnék kimondani a boldogító igent - újságolta el Keringer Zsolt, a projekt menedzsere.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!