2010.05.03. 18:18
Szombathelyi városháza: akadályok nélküli az ügyintézés
Gyorsabb, egyszerűbb ügyintézés a szombathelyi városházán. Hivatalosan is átadták a Polgármesteri Hivatal, európai uniós pénzből felújított ügyfélszolgálatát hétfőn délelőtt.
Segítőkész biztonsági őr tájékoztatja a városházán az érintőképernyős termináloknál az ügyfeleket az eligazodásban a megújult ügyfélszolgálaton.
Hétfőn délelőtt ugyanis hivatalosan is átadták a 13 millió 800 ezer forintból akadálymentesített teret. A felújítási munkálatok márciusban kezdődtek el, és április 19-e óta használhatják az ügyfelek az új rendszert.
Két hete üzemel a megújult ügyfélszolgálat próba-üzemmódban, s eddig ötszázan használták az új rendszert. A pályázat előkészítésénél figyelembe vettük a három érdekvédelmi szervezet, az értelmi fogyatékosokat tömörítő Páfrányfenyő Egyesület, a Mozgássérültek Vas Megyei Egyesülete és a Vakok és Gyengénlátók Vas Megyei Egyesülete javaslatait és tanácsait, hogy a mozgáskorlátozott, látás,- és hallássérült ügyfelek is akadálymentesen intézhessék el ügyeiket ecsetelte a megnyitón Németh Kálmán alpolgármester.
A fejlesztés keretében átalakították a Polgármesteri Hivatal előtti rámpákat, a két szárnyú manuális bejárati ajtót fotocellásra cserélték, a váróteremben akadálymentes ügyfélhívó rendszert és hozzá tartozó kijelzőket helyeztek el, kilenc munkaállomásos részt alakítottak ki, továbbá már akár online ügyintézéssel is foglalhatnak időpontot a házasságot tervezők.
- Újdonság az esküvői időpont-foglalási rendszerünk, melyet a www.szombathely.hu internetes portálon érhetnek el a párok. A bejelentkezés után a jegyesek nem csak időpontot foglalhatnak, hanem több helyszín közül is választhatnak atekintetben, hogy hol szeretnék kimondani a boldogító igent - újságolta el Keringer Zsolt, a projekt menedzsere.