2010.09.28. 17:34
Ötvenöt milliárdos fejlesztés: villamosították a vasutat Boba és Bajánsenye között
Három projekt befejezését ünnepelték kedden Ukkon: a pálya átépítését, a vonal villamosítását, és a korszerű biztosító berendezések telepítését. A vonal villamosítása és pálya korszerűsítése mintegy 55 milliárd forintba került.
A 84-es úton, Sárvár felől Ukk felé haladva a nemeskeresztúri átjáróban, a lezárt sorompónál álltunk, amikor egy villamos vontatású gyorsvonat robogott el előttünk. Ez is jelezte: új korszak köszöntött be a régiós vasúti közlekedésben, villamos vontatású szerelvények járnak, megépült a deltavágány Bobánál, és a korszerű biztosítóberendezéseknek és az átépített nyomvonalnak köszönhetően akár százhússzal roboghatnak a vonatok a Boba és Bajánsenye között.
Az ötös számú európai közlekedési folyosó részét képező 83 kilométeres szakaszon korábban ötven-hatvannal döcöghettek a vonatok. A villamosítás és a pálya korszerűsítése mintegy 55 milliárd forintba került, az avatási ünnepséget Ukkon, a vasútállomásán tartották.
Köszöntőt mondott dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára. A politikus aláhúzta: a modernizáció nem áll meg, az ötös folyosó egy másik szakasza a Székesfehérvár és Budapest közötti vonal, ahol jelenleg is folynak a munkálatok. A korridor fejlesztése a versenyképes teherszállítás szempontjából fontos, de ezzel javul a közösségi közlekedés minősége is. A beszéd után a kivitelező cégek, a beruházó NIF Zrt. és a MÁV Zrt. első számú vezetői együtt vágták át a nemzetiszínű szalagot.
A protokoll után Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóját arról kérdeztük, milyen gondot okoz, hogy a szlovén oldalon nem készültek el a vonal villamosításával. Szarvas Ferenc megerősítette lapunk információját: az országhatárig villamosított pályán kétszeri gépcserével továbbíthatják a szerelvényeket Szlovéniába, mert a szlovén mozdonyok nem jöhetnek át országunkba. Az átjárhatóság az egész Európai Unióban gond, melyet orvosolni kell.
Információink szerint a szlovének jövőre ígérik a hodosi állomás két vágányának villamosítását, attól kezdve csak egyszer kell gépet cserélni a szerelvényeken.