Országos tudásverseny: a gyerekek pénzügyi ismereteit mérték fel

Az egyik pénzintézet Vigyázz, Kész, Pénz! elnevezésű országos tudásverseny pécsi regionális középdöntőjében második helyezést ért el a szombathelyi Reguly Antal általános iskola csapata felsős kategóriában. A Derkovits iskola csapata negyedik helyen végzett.

Bajdó Bettina

A középdöntő során öt csapat versenyzett egymással: a gyerekeknek játékos feladatok, gyakorlati példák megoldásán keresztül kellett bizonyítaniuk pénzügyi tudásukat. Bak Anita menedzsertől megtudtuk, hogy  a pénzintézet  támogatási stratégiájának kiemelt területe a fiatalok oktatása, és fontosnak feladatuknak tekintik, hogy a felnövekvő generáció mielőbb elsajátítsa az alapvető pénzügyi ismereteket, melyek a teljes élet nélkülözhetetlen részei. Ezért hirdette meg a bank országos pénzügyi tudásversenyét általános iskolások részére, amely során nem csak a tanulókat, hanem az iskolákat és a pedagógusokat is díjazzák. 

A Vigyázz, Kész, Pénz! országos tudásverseny első, online fordulójára 150 csapat nevezett,  a második fordulóba 50 csapat jutott tovább. A regionális középdöntőkben  Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Pécsett és Győrött   alsós és felsős kategóriában versenyzett egymással öt-öt csapat. A feladatok között kvízkérdések, gyakorlatias feladatok, háztartási, pénzügyi feladványok is szerepeltek.

A felsősöknek nehéz feladatokkal kellett megbirkózniuk. Például ki kellett találniuk egy képzeletbeli pénznemet, ami a csapat iskolájának a pénze lehetne. Nem volt elég gondolatban megalkotni az új pénzt, papírra is kellett vetni az ötleteket. S mivel a mindennapi élethez pénzre van szükség, ezért ki kellett találniuk azt is, hogyan, milyen munkával tudna a csapat pénzhez, jövedelemhez jutni. A felsősöknek a gazdasági válsággal is szembe kellett nézniük. A feladatsor összeállítói szerint az ilyen korú gyerek már  sokat hallotok a szűk családi és tágabb környezetükben a gazdasági válságról, annak hatásairól.

Ezért fel kellett térképezniük és be kellett mutatniuk, hogy  milyen módon érintette, befolyásolta a válság az iskolát, a településüket,  azaz közvetlen környezetük működését. Ez alapján készítettek egy fogalmazást is arról, milyen megoldások, ötletek segíthetnék a krízisből történő kilábalást.

Az alsósoktól pedig azt kérdezték, hogy miért fontos a biztosítás. Át kellett gondolniuk, hogy a környezetükben milyen természeti katasztrófák (vihar, árvíz, tűzvész) történhetnek. Ebből választottak ki egyet, és képregény formájában kétféle módon mesélték el a történetet: az első esetben volt biztosítása a károsultnak, a másodikban nem.

A pécsi regionális középdöntő nyertese a zalaegerszegi Zrínyi Miklós Iskola csapata lett, akik májusban a budapesti döntőben folytathatják a versenyt. Második helyezést ért el a Reguly Antal általános iskola csapata felsős kategóriában. A szombathelyi Derkovits Gyula általános iskola csapatai is bekerültek a középdöntőbe, ők az alsós és a felsős kategóriában a negyedik helyen végeztek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!