2011.04.06. 10:59
Szombathely: ingyenes szám a panaszoknak
A szombathelyi önkormányzati bérlakásokban élők magatartásával, együttélési problémáival kapcsolatos panaszok jelenthetők be a hétfő óta ingyenesen hívható telefonszámon.
A megyeszékhely közgyűlése egy korábbi határozatában felkérte a Szombathelyi Vagyonhasznosító és Városgazdálkodási Zrt.-t (Szova), hogy a bérlakás-ellenőrzés hatékonyságának növelése érdekében, valamint a bérlakásokban élők magatartásával kapcsolatos panaszok bejelentésére alakítson ki egy új, telefonos bejelentési rendszert.
A felkérésben az is szerepelt, hogy a társaság dolgozza ki a beérkező panaszok kivizsgálásának pontos rendjét is. Így a bérlakásokban élők e telefonszámon ingyenesen és gyorsan tudnak igénybe venni egy folyamatosan működő, azonnali ellenőrzési feladatokat ellátó készenléti rendszert.
A városi közgyűlés döntésének megfelelően április 4-étől tárcsázható az a zöld szám (06-80205-207), melyen kizárólag az önkormányzati bérlakásban élők magatartásával, együttélési problémáival kapcsolatos panaszok tehetők meg.
A bérlakásokkal összefüggő egyéb észrevételekre, valamint bejelentésekre e szám nem vehető igénybe. (A lakók a zöld számon nem jelenthetik be hibaelhárítási, karbantartási igényeiket sem). A lakóktól beérkező hívásokat a Szova Zrt. mint az önkormányzati bérlemények kezelője fogadja.
A panaszbejelentésekről hangfelvétel készül. Munkaidőben a Szova Zrt. ügyintézője a lehetőségekhez mérten a hívásokat személyesen fogadja. Amennyiben a kezelő nem jelentkezik, valamint a hívás munkaidőn kívül, illetőleg szabad- és munkaszüneti napokon érkezik, hangrögzítő készülék veszi fel az üzenetet.
A bejelentő adatairól a bepanaszolt bérlő, illetve lakáshasználó nem szerez tudomást, ezen adatokat zártan kezelik. A panaszokat a Szova Zrt. vizsgálja, azonban a név nélkül érkező, illetőleg a konkrétumokat nélkülöző bejelentések kivizsgálását előzetesen mérlegelik.