Villamosít a GYSEV - Több mint 20 milliárd forintos beruházás két vonalon

Szombathely - A GYSEV Zrt. nyertes pályázatainak köszönhetően újabb két magyarországi vasúti vonal villamosítását kezdheti meg, most a Porpác-Mosonszolnok, valamint a Szombathely-Zalaszentiván szakaszokon.

Kelemen Attila

A villamosításról szóló támogatói szerződést pénteken írták alá a KIKSZ-Közlekedésfejlesztési Zrt., valamint a GYSEV vezetői. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló két projekt összköltsége több mint 20 milliárd forint. Az összeg 85 százaléka uniós forrás, az önrészt a magyar állam biztosítja.
A GYSEV már a tavaly októberi vonalátvételkor jelezte: pályázni fog az átvett szakaszok villamosítására. A vasúttársaság elképzeléseit 2012 februárjában a nemzeti fejlesztési miniszter támogató levélben erősítette meg. A projektet 2012. április 11-én fogadta be a Közlekedésfejlesztési Zrt. A GYSEV június 22-én kapott értesítést a pályázat támogatásáról.

A Porpác-Mosonszolnok szakasz 87 kilométer hosszú. A villamos felsővezeték kiépítésének költsége 11 milliárd 981 millió 500 ezer forint. A munkálatok során központi forgalomirányítást is kialakítanak, a vonal közlekedését Csornáról és Répcelakról fogják irányítani. Szombathely és Zalaszentiván között 50 kilométeres szakasz villamosítását végzik el, ennek költsége 8 milliárd 350 millió forint.

A projekt keretében mindkét szakaszon átalakítják a villamosításhoz szükséges biztosítóberendezéseket,  és megerősítik a vasúti pálya felépítményét. Az állomásokon 55 centiméteres emelt peronok épülnek az utasok kényelme és biztonsága érdekében.

A tervek szerint mindkét szakaszon 2015 októberére készül el a villamosítás és a vasúti pálya rekonstrukciója.

 Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a villamosításnak köszönhetően újabb lendületet kaphat a vasúti közlekedés.  Minden egyes tonna áru, amit vasúton tudunk elszállítani a kamionok helyett, tehermentesíti a 86-os főút forgalmát - tette hozzá.

 Kövesdi Szilárd vezérigazgató szerint  a GYSEV már eddig is bizonyította, hogy jó gazdája az uniós projekteknek.

- Tavaly ősszel készült el a 48,6 milliárdos Sopron-Szombathely-Szentgotthárd szakasz teljes rekonstrukciója. A projekt munkálatait véglegesen csak idén zárjuk le, hiszen Szombathelyen vasúti felüljárót, Sopronban pedig aluljárót építünk. Fontos kiemelni, hogy minden időre elkészült, az építkezések most is a tervek szerint haladnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!