A GYSEV 600 kilométernyi vasútvonalat venne át a Nyugat-Dunántúlon

Szombathely - Hatszáz kilométernyi vasútvonal üzemeltetését veheti át a vasúttársaság tervei szerint a jövőben a GYSEV a Nyugat-dunántúli régióban, köztük a bezárásra ítélt Körmend-Zalalövő közötti szakaszt is - mondta el az MTI érdeklődésére csütörtökön egy Szombathelyen rendezett regionális közlekedésfejlesztési konferencia szünetében Székely Csaba, a GYSEV vezérigazgatója.

MTI

A szóban forgó vonalak esetleges átvételéről folynak ugyan a tárgyalások, megállapodás azonban még nem született és egyelőre az átvétel időpontjáról sem tud bővebbet mondani - hangsúlyozta.
    
Székely Csaba úgy fogalmazott, a GYSEV fejlesztési terveibe beilleszthető például a Körmend-Zalalövő közötti vonalszakasz üzemeltetésének átvétele is, bár azzal tisztában vannak, hogy a vonalra ahol már megszűnt a vasúti teherfuvarozás és a személyszállítás is veszteséges, nagyon sokat kellene költeni.
    
A vezérigazgató elmondása szerint elképzeléseik szerint a GYSEV üzemeltethetné a jövőben a Zalaegerszeg-Hodos, Zalegerszeg-Lenti, valamint a Szombathely-Zalaszentiván-Gyékényes-Murakeresztúr vonalakat is.
   
Székely Csaba a regionális vasútfejlesztéssel foglalkozó közlekedési konferencián előadásában elmondta, jelenleg a GYSEV háromszáz kilométernyi vasútvonalat üzemeltet Nyugat-Magyarországon és Kelet-Ausztriában. A vasúttársaság 2001-ben vette át először a Sopron-Ágfalva, majd a Sopron-Szombathely, 2006-ban pedig a Szombathely-Szentgotthárd közötti vasútvonal üzemeltetését.
   
Elmondta, a legfontosabb fejlesztési projektjük jelenleg a Szombathely-Körmend és jövő ősztól a Körmend-Szentgotthárd közötti vasútvonal korszerűsítése és teljes villamosítása. A 85 százalékban európai uniós forrásból finanszírozott fejlesztés során új vasútbiztonsági berendezésekkel szerelik fel a vonalat, Szombathelyen elkészül a Csaba úti felüljáró, Sopronban a Kőszegi úton pedig egy aluljárót építenek meg.
   
Székely Csaba szólt arról is, valószínűleg jut majd pénz a körmendi vasútállomás rekonstrukciójára is, ehhez is megpróbálnak uniós támogatást szerezni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!