Fogyaszt Ön bolti hidegkonyhai készítményeket? Inkább ne tegye - elrettentő teszteredmények

Budapest (MTI) - Ecetes krumplifőzelék ízű franciasaláta, hagymaízű mártás, erjedt borsós mexikói saláta fogadta a Kosár fogyasztóvédelmi magazin szakértőit, amikor 22 hidegkonyhai terméket vizsgáltak. Az egészséges életmód mellékhatásai, csak erős gyomrúaknak.

Ambrózai Zsuzsanna-Pum András

A hidegkonyhai termékek nagyobb élelmiszeripari boltokban kapható választéka egyébként is szűk, ám ami kapható, annak sem túl jó a minősége - rossz bizonyítványt kaptak tehát a fogyasztóvédők tesztje után a gyártók.  Huszonkettő vizsgált ételből kettőt találtak kiválónak, a többi inkább a futottak még kategóriába fért bele.

Akadt franciasaláta, amelyben a zöldségek kemények voltak, a mártás pedig nem is emlékeztetett a tartárra. Egy másik hagymaízűnek bizonyult, a borsszemek pedig zavaróan nagyok voltak benne.

A párizsi saláta összetevői között szalámi szerepelt 40 százalékkal, ami eleve furcsa, hiszen kézzel válogatott csirkehúsból, sertéshúsból és burgonyából sem szalámi, sem párizsi saláta nem készül.

A mexikói babsaláta romlott illatát a benne lévő borsó erjedése okozhatta, ám ez a felismerés nem könnyítette meg a kóstolást. A bab kemény volt.

A majonézes kukoricasalátában fás növényi szármaradványokat találtak.

A lightnak nevezett franciasaláta avas illatúnak tűnt, a vitaminsaláta dobozát késsel is nehéz volt felnyitni. 

A sonkatekercsek tormakrémje egyáltalán nem emlékeztetett a torma ízére.

A kaszinótojást - ha nem tudták volna a kóstolók, mit esznek - nehezen ismerték volna fel - fogalmazott a Kosár fogyasztóvédelmi magazin közleménye.

Szívesen belinkeltük volna az eredeti írást, hiszen nyilvánvalóan sokan kíváncsiak lennének a tapasztalatokra, azonban a portál - a lappal egyetemben - előfizetős, és az oldal bizonyos anyagaihoz nem lehet szabadon hozzáférni. Az újság esetében ez még érhető is, azonban a weboldal segítői között kettő, közpénzekből fenntartott  szervezet, a Gazdasági Versenyhivatal, valamint fő támogatóként a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szerepel. Innét kezdve érdekes csak az előfizetőknek fenntartott online tartalom, ami tovább spékelnek az impresszum következő mondatai: "Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület a Kosár reklámmentes fogyasztói magazint non-profit pályázati támogatással hívta életre. A lap bevételeit kizárólag fogyasztói tájékoztatásra fordítja." Véleményünk a szerint a fogyasztók védelmét szolgáló írásokat - a világhálón - korlátlanul elérhetővé kellene tenni. - a szerk. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!