Gotthárdon vizitált az Opel-főnök

Szentgotthárdon járt, s nagyon elégedett volt a látottakkal a General Motors európai leányvállalatát vezető Nick Reilly, aki elmondta: a vállalat a jövőben is számít az itteni gyárra.

Kiss Tamás

Néhány hónap csend után ismét sorjáznak a hírek a General Motors, illetve annak európai leányvállalata, az Opel és Vauxhall márkákat tömörítő GM Europe háza tájáról. A minap hozták például nyilvánosságra, hogy az első negyedévben 865 millió dolláros adózott eredményt elérő GM összesen 8,1 milliárd dollárt fizetett vissza a hitelezőknek, méghozzá jóval a határidő lejárta előtt.

Az amerikai kormánynak 2 milliárd dollárt már korábban átutaltak, most pedig törlesztették a fennmaradó 4,7 milliárdot, és a kanadai vezetéstől kapott 1,4 milliárd dollárt is.

A másik hír már nem volt ennyire előremutató, kiderült ugyanis, hogy a brit és a spanyol kormány döntésével ellentétben a német szövetségi kormány nem ad központi támogatást az Opel átszervezési terveinek végrehajtásához.

A sokakat meglepő fordulatra aztán e hét szerdán újabb következett, a General Motors ugyanis bejelentette, hogy visszavonja az állami hitelgaranciákra vonatkozó összes kérelmét, és saját erőből gondoskodik az Opel, valamint az ugyancsak a tulajdonát kepéző Vauxhall újjászervezéséről.

Érdeklődésünkre a Szentgotthárdon vizitáló Nick Reilly, a GM Europe elnöke elmondta: bár Európában még várat magára a fellendülés, a világ más pontjain azonban már megnőtt az érdeklődés a cég által gyártott autók iránt, s az anyavállat így képes megfinanszírozni a jövőre vonatkozó tervek megvalósítását.

Az esetleges kormánygaranciákról szóló újabb tárgyalás-sorozat hosszadalmasnak ígérkezne, Nick Reilly szerint az anyavállalat ezért határozott úgy, hogy belső forrásból teremti elő a versenyképesség javításához szükséges anyagiakat.

A cégvezető hozzátette: az említett döntés nincs negatív hatással a szentgotthárdi gyár működésére. A legfontosabb, hogy vége a bizonytalanságnak, most már tudott, hogy miből finanszírozzuk a vállalat jövőjét biztosító átalakításokat és termékfejlesztéseket  közölte Nick Reilly, akitől természetesen azt is megtudakoltuk, hogy a vázolt szép jövő építésében a szentgotthárdi gyárral is számol-e a GM Europe. Az elnök elmondta, bár az elmúlt időszakban Európától távol dolgozott, a vasi egység jó híre így is elért hozzá, a mostani látogatás pedig csak megerősítette a korábban hallottakat.

- Saját szememmel is láthattam a minőségi munkát, s hogy a versenyképesség növelése érdekében folyamatosak a fejlesztések. Amit pedig külön szeretnék kiemelni, az az itteni csapatmunka, a szakszervezet segítő együttműködése. Higgyék el, e nélkül sokkal nehezebb lenne elérni a közös célokat, márpedig mi azt szeretnénk, ha minél több embernek adna munkát a gyár - fogalmazott Nick Reilly, akitől azt is megtudakoltuk, hogy meglátása szerint mikorra válhat ismét nyereségessé az európai cég.

Az elnök nem kertelt, mint mondta: a kontinens piacai még nem igazán tértek magukhoz, az idei évben így még minden bizonnyal veszteséges lesz a vállalat, jövőre azonban már nyereséges lehet az OpelVauxhall.
S, hogy mire ez az optimizmus?

A GM Europe legutóbbi közleménye szerint: termékeink továbbra is nagyon sikeresek a piacon, az eladási adatok folyamatosan felülmúlják a várakozásokat. Az új 5-ajtós Astrára, amely a múlt év végén jelent meg a piacon, az elmúlt hat hónap alatt már 160.000 regisztrált megrendelés érkezett, mindössze 20.000-el kevesebb, mint az éves tervünkben szerepelt. Az új Merivára az OpelVauxhall már az eltelt néhány hét alatt 30.000 megrendelést kapott. Hét új termék bevezetése van folyamatban ebben az évben, és további öt jövőre, beleértve a forradalmian új OpelVauxhall Amperát (az elektromos autót).

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!