Honecker bosszúja az emlékműnél

Legmesszebbről érkezett sofőr, legkoszosabb autó, legszebb kipufogó hang - ilyen díjakat is osztottak a szombathelyi Trabant Klub idei őszi találkozóján az oladi emlékműnél. Honecker bosszúja, avagy a szocializmus tucatmárkájából hogyan lett ifjak buliautója.

Nagy Donát

 A szocializmus évei alatt nem ritkán öt-hét évet is várni kellett, mire egy állampolgár a kiszemelt autójához jutott. A nagyjából egy tucat márka közül a Trabant inkább kispénzűek között volt népszerű - ennek oka leginkább az anyagiakban volt keresendő, sem mint a márkhűségben.

Napjainkra a Trabant inkább vált buli-autóvá, mint szükségjárművé. Az új tulajdonosok jellemzően friss jogosítvánnyal bíró ifjak, akik szívesen választják első kocsijukként a „Honecker bosszújának” is csúfolt kétüteműeket. Ilyen lelkes fiatalokból álló csapat gyűlt össze október 10-én, hogy a Trabant Club Szombathely égisze alatt megtartsák idei őszi találkozójukat, mely szokás szerint családias hangulatban telt.

Az összejövetel helyszíne ezúttal az emlékmű talapzatánál lévő tér volt, ahová a délután folyamán több, mint egy tucat ember érkezett, a megye különböző részeiről. A klub tagjai bemutatták egymásnak az elmúlt pár hónap - esetenként sok tízezer forintot kóstáló -,  fejlesztéseit.

A szokásos versenyszámok – mint legmesszebbről érkezett sofőr, legkoszosabb autó, legszebb kipufogó hang – elbírálását kivételesen nem a jelenlévő autószakértők, hanem a témában laikusnak számító lányok végezték. Az elért eredményeikről a résztvevők oklevelet kaptak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!