Ködösített az NIF, nem a rossz idő miatt állt le a 86-os építése

Noha a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. vezetője pár napja még a kedvezőtlen időjárással magyarázta, hogy miért nem folyik a munka a 86-os főúton Vát és Szombathely közötti szakaszán, Fónagy János államtitkár - megerősítve portálunk korábbi információját -, elismerte, hogy a kivitelező koncorcium egyik tagjának pénzügyi nehézségei miatt áll a projekt.

Peltzer Géza

- A kivitelező konzorcium a nagy esőzésekre hivatkozva már korábban határidő-módosítási kérelmet adott be, melynek áttekintése jelenleg is folyamatban van. A teljes szakaszon a földmunka jól áll, a töltésépítési munkák következnek. A munkálatok az elmúlt két hétben annak okán nem folytatódtak, hogy annyira nedves a talaj, hogy amennyiben munkagéppel megközelítenénk, úgy nagyobb kárt okoznánk, mint amekkora haladást el lehetne érni - válaszolta lapunk érdeklődésére október 20-án Loppert Dániel, Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője, mikor azt tudakoltuk tőle: kiszáll-e a 86-os főút Szombathely-Vát közötti szakaszának építéséből a Vegyépszer és miért állt le építkezés.

Nos, a NIF Zrt. szóvivőjét a parlamentben Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára cáfolta, amikor dr. Ipkovich György szocialista parlamenti képviselő a témában intézett kérdésére -  miért állította le a kormány az M86-os Vát és Szombathely közti szakaszának építését - válaszul elmondta: nem a kormány állította le az építkezést, a munkálatok azért szünetelnek, mert a kivitelező konzorcium egyik tagjának pénzügyi nehézségei támadtak. Azt is megígérte, mindent megtesznek, hogy az építkezés a tervezett határidőre, vagyis jövő őszre befejeződhessen.

Portálunk úgy értesült, a kivitelezői konzorciumból a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. vonult le az építkezésről. Az érintett szakaszon utoljára szeptember elején folyt munka.

Dr. Ipkovich György ezek után lapunknak kifejtette: nem érti, ez hogyan fordulhatott elő, hiszen a közbeszerzés során a pályázóktól banki garanciákat kértek.

Fontosnak tartotta  elmondani, hogy a kormánynak sürgősen megoldást  kell keresnie a problémára, de lehetőleg olyat, amely nem  jár új közbeszerzési eljárás kiírásával, mert ebben az esetben biztos, hogy nem lesz tartható a tervezett, 2011 őszi határidő. Elképzelhetőnek tartja például, hogy a konzorcium másik tagja egyedül viszi végig a kivetelezést.

Dr. Ipkovich György az előző kormány idején a 86-os főút fejlesztésének miniszteri biztosa volt, 2006-ban arra tett ígéretet, hogy 2010-re elkészül a négysávos út Szombathely és Győr között. Az elmúlt ciklusban azonban mindössze egy ötkilométeres szakaszt - ebből három kilométer négysávos -, adtak át Vát és Szeleste között, elkezdődött a szelestei és enesei elkerülő, illetve a Szombathely-Vát közötti szakasz építése.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!