Rohonci úti baleset: tanúból vádlott lett a Volkswagen sofőrje

Tanúmeghallgatással, s egy váratlan fordulattal folytatódott szerdán a Szombathelyi Városi Bíróságon a Rohonci úti balesetként ismert ügy. Az ügyészség vádat emelt az egyik tanú ellen.

Simon Erzsébet

A karambol 2008. szeptember végén történt a Rohonci úton, a rendőrség és a Latinka Sándor szakközépiskola közti kanyarban.

Két diák sérült meg súlyosan, egyikük jobb lábát amputálni kellett. Bíróság elé a budapesti  N. G.-t állították, maradandó fogyatékosságot eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétségével. Ő vezette a külső sávban azt a Fordot, amelyik karambolozott a belső sávban érkező Volkswagennel. Az utóbbi jármű a járdára vágódva sodorta el a két középiskolás diákot.

A Volkswagen vezetője az előző tárgyaláson meghallgatott szakértők szerint túllépte a városban megengedett sebességet. K. P.-t korábban tanúként hallgatta meg a bíróság, szerdán viszont a tárgyalást vezető dr. Szabó Sándor bíró közölte: az ügyészség vádat emelt K. P. ellen, ezt az ügyet majd egyesítik az N. G. elleni perrel.

K. P.-t  akárcsak a Ford vezetőjét, N. G.-t  maradandó fogyatékosságot eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolta meg az ügyészség. Ezt az ügyet egyelőre külön kezeli a bíróság, ám hamarosan egyesítik majd az N. G. elleni peres eljárással, amelyet bizonyításkiegészítés végett egyelőre elnapoltak.

Ám mielőtt ezt kihirdette volna a bíró, még egy tanút meghallgatott. Mégpedig azt a fiatalembert, aki a balesetet követő helyszíni szemlét vezette. A hatóság elsődlegesen azt feltételezte, hogy N. G. volt a karambol okozója, K. P. pedig részese volt az ütközésnek.

N. G. az Ady tér felől haladt a Fordjával a Rohonci úton, a külső sávban. De eltévedt, s meg akart fordulni. Ő azt mondta az előző tárgyaláson, hogy indexelt, mert át akart sorolni a belső sávba. K. P. akkor ennek az ellenkezőjét állította, s most a helyszínelő is úgy emlékezett, hogy a baleset után ugyanezt - nem történt irányjelzés - hallotta a Volkswagen vezetőjétől.

Az igazságügyi szakértők ugyanakkor objektív adatok alapján arra az álláspontra jutottak, hogy körülbelül 63-66 kilométeróra volt a Volkswagen ütközési sebessége. Ha a városban megengedett sebességgel haladt volna az autó, mégha ütközik is a Forddal, nem jut arra a pontra, ahol a két diák tartózkodott. A tárgyalást májusban folytatják.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!