2011.08.30. 11:07
Visszatérő probléma: belemérik a csomagolóanyagot a kolbász súlyába
Az elmúlt időszakban a vendégek által nagy számban látogatott helyek szolgáltatónál végeztek kiemelt ellenőrzéseket a vasi fogyasztóvédelmi felügyelőség munkatársai.
A napokban fejeződött be a nyári idegenforgalmi fogyasztóvédelmi vizsgálat, tudtuk meg Szilágyi Ildikótól, a Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetőjétől. Ennek során elsősorban az idegenforgalom szempontjából frekventált helyeket, illetve azokat a rendezvényeket keresték fel az ellenőrök, ahol sokan megfordulnak.
Az évről-évre visszatérő ellenőrzés azt a célt szolgálja, hogy a vendégek tisztességes kiszolgálásban részesüljenek. Az idegenforgalomhoz hozzátartozik a taxi szolgáltatás is, amiket éjszakai ellenőrzések keretében összekapcsoltak vendéglátóhelyek felkeresésével.
A vasi felügyelőség munkatársai az idén nyáron összesen félszáz idegenforgalmi ellenőrzést végeztek. Ennek felében találtak valamilyen problémát. Szilágyi Ildikó szerint ez talán számszakilag soknak tűnik, ám a problémák nem voltak annyira súlyosak. Úgy véli, ez alapján nem lehet azt mondani, hogy olyan rossz lenne a helyzet a vasi idegenforgalomban.
A súlyosabb dolgok közé tartozik, hogy a próbavásárlások során tizenkétszer találtak problémát. Az egyik fajta gondot a nem megfelelő mérés okozta. Így vagy nem volt elegendő mennyiségű az ital, vagy belemérték a csomagolóanyagot is a kolbász súlyába. Máskor meg azt tapasztalták az ellenőrök, hogy a feltüntetett árnál többet számoltak fel. Összességében nem voltak túl nagyok - tíz-húsz forintosak a különbségek.
Találtak még hiányosságot az ártájékoztatás szabályszerűségében. Ebben szerepe van annak, hogy mindig vannak új vállalkozások, amelyek nincsenek mindig teljesen tisztában a vonatkozó jogszabályi előírásokkal. Volt olyan, hogy a nyitva tartási időről nem tájékoztatták a vásárlókat. Vagy éppen kitelepülésnél nem volt feltüntetve a vállalkozó neve és címe. A négy taxis ellenőrzés közül egyben találtak hiányosságot.
A felügyelőség munkatársai az intézkedéseknél nem feltétlenül a büntetéseket helyezték előtérbe, hanem a hiba megszüntetése volt a cél. Erre határozatban kötelezték az érintetteket. Az egyedi jogsértéseknél, mint például a nem megfelelő méréseknél szabálysértési eljárást folytattak le, s az elkövetőnek szabták ki a bírságokat.
AHOL FIGYELNEK A NYUGTAADÁSRA
A fogyasztóvédelmi ellenőrök az idén nyáron viszonylag kevés alkalommal nem kaptak számlát a vásárlásaik alkalmával. A tapasztalatok szerint a vendéglátóhelyeken nem jellemző a számlaadás elmulasztása, inkább a különböző rendezvényekre való kitelepülések esetén fordult elő. Ez összefügghet azzal, hogy esetenként alkalmi munkásokat alkalmaznak a vállalkozók, akik kevésbé gyakorlottak, s nem szándékosan, de elfeledkeznek a nyugtaadásról.