Visszatérő probléma: belemérik a csomagolóanyagot a kolbász súlyába

Az elmúlt időszakban a vendégek által nagy számban látogatott helyek szolgáltatónál végeztek kiemelt ellenőrzéseket a vasi fogyasztóvédelmi felügyelőség munkatársai.

Erős D. Zoltán

A napokban  fejeződött  be a nyári idegenforgalmi  fogyasztóvédelmi  vizsgálat, tudtuk meg Szilágyi  Ildikótól, a Vas Megyei  Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi  Felügyelőségének vezetőjétől.  Ennek során elsősorban az idegenforgalom szempontjából frekventált helyeket, illetve azokat a rendezvényeket  keresték fel az ellenőrök, ahol sokan megfordulnak. 

Az évről-évre visszatérő ellenőrzés azt a célt szolgálja, hogy a vendégek tisztességes kiszolgálásban részesüljenek. Az idegenforgalomhoz hozzátartozik a taxi szolgáltatás is, amiket éjszakai ellenőrzések keretében összekapcsoltak vendéglátóhelyek felkeresésével.

A vasi felügyelőség munkatársai  az idén nyáron  összesen félszáz  idegenforgalmi ellenőrzést  végeztek. Ennek  felében találtak valamilyen problémát. Szilágyi  Ildikó szerint ez talán számszakilag soknak tűnik, ám a problémák nem  voltak annyira súlyosak.  Úgy  véli, ez alapján nem lehet azt mondani, hogy olyan rossz lenne a helyzet a  vasi idegenforgalomban.

A súlyosabb dolgok közé tartozik, hogy a próbavásárlások során tizenkétszer találtak problémát. Az egyik fajta  gondot a nem megfelelő mérés okozta. Így vagy nem volt elegendő mennyiségű az ital, vagy belemérték a  csomagolóanyagot  is a kolbász súlyába. Máskor meg azt  tapasztalták az ellenőrök, hogy a feltüntetett  árnál többet számoltak fel. Összességében nem voltak túl nagyok - tíz-húsz forintosak a különbségek.  

Találtak  még hiányosságot az ártájékoztatás szabályszerűségében. Ebben szerepe van annak, hogy  mindig vannak új vállalkozások, amelyek nincsenek mindig teljesen tisztában a vonatkozó  jogszabályi előírásokkal. Volt olyan, hogy a nyitva tartási időről nem tájékoztatták a vásárlókat. Vagy éppen kitelepülésnél nem volt feltüntetve a  vállalkozó neve és címe. A négy  taxis ellenőrzés közül egyben találtak hiányosságot.
 
A felügyelőség munkatársai az intézkedéseknél nem feltétlenül a büntetéseket helyezték előtérbe, hanem a hiba  megszüntetése  volt a cél. Erre határozatban kötelezték az érintetteket.  Az  egyedi jogsértéseknél, mint például a  nem megfelelő méréseknél szabálysértési eljárást folytattak le, s az elkövetőnek szabták ki a bírságokat.  

AHOL FIGYELNEK  A NYUGTAADÁSRA

A fogyasztóvédelmi ellenőrök az idén nyáron viszonylag kevés alkalommal nem kaptak számlát a vásárlásaik alkalmával. A tapasztalatok szerint  a vendéglátóhelyeken nem jellemző a számlaadás elmulasztása, inkább a különböző rendezvényekre való kitelepülések  esetén fordult  elő.  Ez összefügghet azzal, hogy esetenként  alkalmi munkásokat alkalmaznak a vállalkozók, akik kevésbé gyakorlottak, s nem szándékosan, de elfeledkeznek  a nyugtaadásról.  

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!