Újrahasznosítás helyett újrahasználás

2019.03.08. 15:14

Másként közelíti a környezet védelmét egy új online felület

Egyszerre alapoz a vásárlók kényelemszeretetére és a környezet megvédésére a projekt, amelyhez jó pár nagy nemzetközi márka csatlakozott.

A Loop online felületen olyan, mindennap használatos termékeket rendelhetnek meg a vásárlók, amelyek csomagolását visszaküldve alapos fertőtlenítés után újra és újra használják. A pilot projekt New Yorkban és Párizsban indul el tavasszal, számol be róla a Világgazdaság.

Jó néhány nagy brand szövetkezett, hogy közösen egy olyan online felületet hozzanak létre, ahol a vevők megrendelhetik a terméket. Használat után a csomagolást begyűjtik, akár házhoz is mennek érte, és az így visszagyűjtött dobozokat, tartókat újra felhasználják – tehát

nem újrahasznosítják, hanem alapos fertőtlenítés után újra abban küldik ki a terméket

más vevőnek. Egy-egy doboz nagyjából száz újrahasználást bír ki. A tavasszal induló pilot projekthez olyan márkák csatlakoztak, mint a Haagen-Dazs, a Gillette vagy a Pantene.

A Loop elnevezésű site-ot működtető TerraCycle többek között a Procter & Gamble-vel, a Unileverrel, a Pepsivel és a Nestlével együtt dolgozta ki a projektet. Egyelőre csak a New York és Párizs környékén élőknek lesz elérhető a zero waste elveket követő szolgáltatás. A Loop egyébként a szállításban a UPS-vel működik együtt.

Míg az újrahasznosítás nagyon fontos a nagy fogyasztási termékeket gyártó cégek életében, a módszer nem a probléma gyökerénél kezeli a hulladékkérdést – mondta Tom Szaky, a TerraCycle alapítója és társigazgatója az amerikai Fast Company fogyasztói magazinnak. A projekt egyik partnereként működő cég egyébként arról ismert, hogy nehezen újrahasznosítható anyagokat használ fel újra.

Száznál többször is újra használják

A TerraCycle a Procter & Gamble-lel, a Nestlével, a Pepsivel, a Unileverrel, és további több mint egy tucat nagy céggel dolgozott együtt az elmúlt egy évben a platform létrehozásán. A csomagolásokat úgy tervezték, hogy száz vagy annál is több újrahasználást is kibírjanak. A Loop netes felületén lehet majd megrendelni a termékeket.

Egy szájvíz vagy dezodor esetében például a vásárló depozitot fizet a dobozért, majd a megrendelést a UPS szállítja ki a szokásos kartondoboz helyett egy nagy táskában, amelyet ott is hagy a vevőnél, aki a dobozokat kiüríti és visszateszi a hordozótáskába, amikor pedig az megtelik, a Loop oldalán megrendeli az elszállítást.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában