Életmód

2016.06.18. 05:49

Rántsuk le a leplet a titokban majszolt csokikról, valamint sütikről!

Drámai változások ritkán vannak az életünkben, nem gyakran hozunk olyan döntéseket, amiket következetesen és hosszú távon tudunk vállalni, hacsak nincs valamilyen kényszerítő körülmény. Ilyen a betegség is, de ne várjuk meg, míg kialakul. Addig érdemes tenni az egészségünkért, amíg apró módosításokkal visszanyerhető.

Merklin Tímea

Alapvetően életmód és táplálkozás kérdése, hogy mennyire vagyunk egészségesek, hogy mennyire vagyunk jól, és ha kibillentünk, mekkora energiába kerül a helyreállítás. A megelőző orvostan szakorvosa, dr. Borcsányi-Andits Mónika homeopata, Kneipp-orvos, valamint dr. Kiss-Geosits Beatrix életmódtanácsadó/terapeuta, mentálhigiénés szakember közös „Egészségdoktor" programja arról szól, hogy miként lehet bevezetni ezeket az apró módosításokat az életünkbe, hogy azok új szokásainkká váljanak.

Másfél hónapig kísérnek a tanácsaikkal, amely nem kúra, hanem bevezetés egy fenntartható egészségbe. Ha táplálkozási naplót írunk, akkor megmutatkozik, hogy mikor, mit, és főleg, hogy mennyit eszünk. Fény derülhet a rendszertelenség hibájára, pedig a napi ötszöri étkezés - mindig ugyanabban az időpontban - hozzásegíthet ahhoz, hogy a szervezet ne azt érezze, raktározni kell, hanem nyugodtan bonyolítsa az anyagcserét, mert az utánpótlás folyamatos.

A tanácsadók: dr. Kiss-Geosits Beatrix és dr. Borcsányi-Andits Mónika szerint addig érdemes tenni az egészségünkért, amíg az apró módosításokkal visszanyerhető

A három főétkezés között a tízórai és az uzsonna csak „himi-humi" - egy alma, egy főtt tojás -, de valami legyen éhség ellen. Ezen kívül azonban ne majszolgassunk sütikét a büféből, nápolyit az asztalfiókból, ne rejtegessünk a táskánkban csokiszeleteket, illetve cukorkát! Ha őszintén vezetjük a táplálkozási naplót, ezek a „titkok" - amelyekről élőszóban „elfelejtenénk" beszámolni - mind kiderülnek, és mindjárt nem kell csodálkozni a túlsúlyon. Viszont látható, hogy könnyebb tőle megszabadulni, ha kiiktatjuk ezeket a nasikat, és például mogyoróval, dióval vagy mandulával teli kistálat teszünk a konyhaasztalra, ha abból eszegetünk, el sem jutunk este a hűtőszekrényig.

Dr. Borcsányi-Andits Mónika az étkezés kontrollja mellett méregtelenítést is javasol az ideális testsúly érdekében. Nem durva fogyást kell várni elsősorban, hanem a szervezet megkönnyebbülését, ami nyilván néhány kilogramm súlycsökkenéssel is jár, de a legfőbb haszna, hogy a test a terheitől megszabadulva könnyebben kezdi el helyreállítani, meggyógyítani magát. Az orvos ebben a folyamatban „csak" támogat, eszközöket ad, egyénre szabottan megmondja, kinek, milyen módszerrel lesz a leghatékonyabb, ha belevág ebbe az „öntisztításba".

Dr. Kiss-Geosits Beatrix a személyre szóló mozgás-programot segít összeállítani, azt az edzést, ami kiegészíti a hétköznapok meglévő mozgásait. Ha valaki biciklivel jár dolgozni, legalább félórányira a munkahelyétől, akkor a napi mennyiségi szükséglet az oda-vissza távolságot letekerve megvan (hiszen az már napi egy óra), így már csak a minőségre kell hangsúlyt helyezni. Esetleg jó lenne otthon az ajtóra függeszteni egy közepes hosszúságú TRX kötelet a mélyizmok karbantartására. Így már nem lesz elérhetetlen a „kockás" has, de legalábbis ledobhatjuk az „úszóguminkat".

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!