Életmód

2017.08.04. 06:07

Üdülőhelyi gyűjtés, szüneteltetés, pótürítés

2017. január 1-től folyamatos átállással, Vas megye 216 településén, a kommunális és a szelektív hulladék kezelésére az STKH Sopron és Térsége Nonprofit Kft.-t jelölte ki fővállalkozóként az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. A terület nagysága miatt az STKH jelenleg, alvállalkozók bevonásával végzi a közszolgáltatási feladatok ellátását. Cikksorozatunkban információkkal, gyakorlati tudnivalókkal adunk segítséget a Vas megyében is megvalósuló korszerű rendszerhez való kapcsolódás megkönnyítésére.

Sorozatunk utolsó részében a szokásostól eltérő hulladékgyűjtési alkalmak igénybevételének lehetőségeit mutatjuk be. A hulladékgazdálkodási rendszerben regisztrált ügyfeleknek a törvény adta kereteken belül módjukban áll több, illetve kevesebb közszolgáltatást igénybe venni és a díjat ez alapján fizetni.

Többlet szolgáltatásra akkor lehet szüksége egy háztartásnak, ha szokásosnál több kommunális illetve szelektív hulladék keletkezett. Ha egyszer-egyszer fordul elő, akkor az erre a célra bevezetett zsákokban a kuka mellé helyezett hulladékot a szolgáltató előzetes bejelentés nélkül elszállítja. Amennyiben rendszeresen előfordul, hogy a kuka űrtartalma kevésnek bizonyul, akkor a megoldás egy nagyobb méretű kuka rendszerbe állítása, akár vásárlás, akár bérlés után. A házhoz menő szelektív gyűjtés során, a szolgáltató bármilyen átlátszó zsákba gyűjtött, a szelektív gyűjtés előírásainak megfelelő hulladékot elszállítja a gyűjtés napján.

Szintén többletszolgáltatásra van szükség akkor is, ha nem került ürítésre a kuka, mert az ingatlan használója nem húzta ki időben. Ebben az esetben azt javasoljuk, hogy vásároljon STKH emblémával ellátott zsákot (a vásárlási helyszínekről tájékozódjon a www.stkh.hu honlapon) és a következő ürítési napon helyezze a kuka mellé.

A települési önkormányzat által kijelölt üdülőövezetekben a mindenkori hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj felét fizethetik az ingatlanhasználók, ennek fejében csak az év egyik részében van rendszeres hulladékszállítás. Az április 1- szeptember 30-áig tartó időszakban minden hulladékgazdálkodási közszolgáltatást igénybe vehetnek ezért a díjért. Lehetőség van hosszabb idejű szerződés megkötésére is, ha az ingatlan használói ezt igénylik.

Lakatlanság bejelentése esetén a hulladék ingatlantól való elszállítása szünetel. Lakatlanságot bejelenteni legalább egy hónap, legfeljebb 1 év időtartamra lehet. Az 1 év leteltét követően, fogyasztást nem mutató, más közüzemi szolgáltató éves elszámoló számlájával (áram, víz) igazolható az ingatlan lakatlansága. Ezt követően további 1 évre meghosszabbítható a lakatlansági bejegyzés.

Az ingatlan használatában bekövetkező, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást érintő változás bejelentése törvény által előírt kötelezettség, aminek az ingatlan használójának 15 napon belül eleget kell tennie. A közszolgáltató a bejelentést követően, a hónap 1. vagy 15. napjától tudja figyelembe venni a módosított szerződés előírásait.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!