sztereotíp szerepcsere

2017.12.29. 15:40

Csajosnak tartják a vászontáskával flangáló férfiakat

Kevésbé kaphatóak a zöld életmódra a nőkhöz képest a férfiak, mivel általában „férfiatlannak” tartják a környezettudatos viselkedést egy amerikai kutatás szerint.

Forrás: shutterstock.com

Fotó: Aleksandar Mijatovic

A kutatásban több mint kétezren, nők és férfiak vegyesen vettek részt az Egyesült Államokból és Kínából. A felmérés eredményei szerint – amelyekről a Scientific American tudományos magazin számolt be – a környezettudatosság és a nőiesség valamiképpen összefügg az emberek gondolkodásában, mivel a férfiak és a nők is hajlamosak azt gondolni, hogy a környezetbarát termékek, a környezettudatos viselkedés és vásárlás is nőies.

Például egy műanyag zacskó helyett vászontáskával vásárló személy, függetlenül a nemétől, a többség szemében nőies jelenség. Ez a sztereotípia akadályozza, hogy a férfiak környezetbarát termékeket használjanak vagy környezettudatos viselkedési formákat vegyenek át.

A kutatók szerint a problémára megoldás lehet, ha a környezettudatos termékeket férfiasabb színekkel, képekkel és betűtípusokkal reklámozzák. Ugyanis ha férfiasnak érzik magukat tőle, a férfiak is hajlamosabbak lesznek a környezetbarát termékek használatára.

Borítókép: Shutterstock / Aleksandar Mijatovic

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!