2015.01.16. 12:09
Talán változtat a pontrendszeren az FIA
Többen kiakadtak az FIA pontozásán, a szóvivő reagált ezekre.
Fotó: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool
Abban mindenki egyet ért, hogy némi szigorításra szorul a Forma-1-es szuperlicensz megszerzésének kritériumrendszere. A többség azzal is egyet ért, hogy az FIA pontrendszer-ötlete jó irány. Azzal azonban már a legtöbben vitatkoznak, hogy a kialakított pontozás és kritériumok megfelelőek-e.
A hozott döntés alapján a Forma-1-be érkező fiatalnak be kell töltenie 18. életévét, közúti jogosítvánnyal kell rendelkeznie, és 40 pontot össze kell gyűjtenie az alacsonyabb szériákban.
Eddig rendben is van, azonban a nagy felháborodást az keltette, hogy a legtöbb pontot a jelenleg még nem is létező F2 jelenti, míg a Formula Renault 3.5 jelentősen alulértékelt lett a pontozás alapján.
Az FIA szerint a kitalált szabályok fontosak, ugyanakkor a rugalmasságra is szükség van, amennyiben a jelenlegi struktúra nem bizonyul célravezetőnek.
"Szilárd feltételeket szabtunk." - mondta az FIA szóvivője az Autosportnak. "Ami magát a pontrendszert illeti, természetes, hogy évről évre kell némi módosítást végezni."
A Renault már jelezte is, hogy nem ért egyet a pontozással és tárgyalni szeretne erről az FIA-val.
"A pontrendszer kialakítása során nem csupán a relatív sportteljesítmény volt a szempont a bajnokságos esetében. Voltak más szempontjaink is. Természetesen meghallgatjuk a Renault észrevételeit, vagy bárki más érintett javaslatát. És ahogy már korábban mondtam, a pontrendszer talán módosul majd a jövőben." - mondta a szóvivő.
De miért pont az F2 ér a legtöbbet, a bajnoki győzelem konkrétan 60 pontot.
"Az FIA szándéka, hogy egy egyértelmű, hatékony lépcsőt hozzanak létre a Forma-1-ig vezető úthoz. A jövőbeni FIA Formula 2 fontos lépcsőfok lesz ebben." - mondta a szóvivő.