2015.03.24. 10:16
Újra téma az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó szabály
Fokozott ellenőrzés várható, a Merecdes és a Ferrari ugyanis talán megtalálta a kiskaput
Fotó: Scuderia Ferrari
Egy év telt már el azóta, hogy Daniel Ricciardót diszkvalifikálták a 2014-es szezonnyitó után, mert autója esetében az üzemanyag-átfolyás óránkénti mértéke meghaladta az előírt maximumot.
A téma most ismét felszínre kerülhet. Olasz sajtóértesülések szerint ugyanis az F1 irányító testülete új műszaki direktívát közölt a csapatokkal, melyben foglaltak Kínában lépnek majd életbe.
Eddig az előírások szerint az üzemanyag-áramlás maximális sebessége 100 kg/óra volt, és kizárólag az FIA által hitelesített mérőműszerek adatait tekintik hitelesnek.
Most azonban a rendszerben más helyeken is ellenőriznék az üzemanyagnyomást. Mindezt azért, mert állítólag az FIA azt gyanítja, hogy néhány csapat és gyártó megtalálta a szabályzásban lévő kiskaput, és növelni tudja az üzemanyag-áramlást olyan pontokon, ahol nincs mérés.
Az olasz Omnicorse ez a "trükk" magyarázhatja a Mercedes és a Ferrari 2015-ös előrébb lépését. Az említett erőforrások ugyanis a hírek szerint 500 bar nyomást is elviselnek, míg a Renault csupán 250-et.