2015.04.24. 16:29
Ezért van ekkora előnye Mercedesnek, a Ferrari előtt!
Az időmérőn 40 lóerő előnyük van, a futamokon már csak 20
Fotó: Mercedes AMG Petronas
Az F1-insider.com megtudta: Az FIA betiltotta Ferrari által korábban használt rendszert egy rendszerének a használatát, mely nagyjából 20 lóerő pluszt jelentett, a pillanatnyi nagyobb áramlásnak köszönhetett a befecskendező rendszernél. Ez azonban bökte a FIA szemét, és Vetteléket letiltotta a rendszerről a Kínai Nagydíjtól kezdve.
A Mercedes továbbra is használhatja az időmérőkön az extra lóerőit, mivel ők ezt egy FIA által legálisnak talált szoftveres megoldással érik el. A szakértők el is nevezték "Free-Load-System"-nek, és ez a rendszer a pillanatnyi tárolt energiát tudja felszabadítani. Ez egy olyan szoftveres beállítás, ami az időmérőn lehetővé teszi, hogy egy agresszívabb motor-mappingot kapjon az erőforrás.
A versenyen már nem használja ezt a rendszert a német gyártó, mert félnek egy esetleges motorkárosodástól, pedig a Ferrari már igencsak a nyomukban lohol.
Időmérőn tehát kb. 40 lóerő a különbség a Ferrari és a Mercedes motorok között, ami versenyre már csak 20 lóerőnyi előnyre apad. Így tényleg van olyan pálya, ahol csak motorerőből tud már a Mercedes a Ferrari előtt lenni. Az olaszok most keményen dolgoznak azon, hogy lefaragják a hátrányukat.
A terv szerint a Kanadai Nagydíjra sikerül elsimítani a különbséget. Akkor egy még kedvezőbb fogyasztású motorral, újabb üzemanyaggal, és egy hasonló szoftveres megoldással, mint a Mercedesé. A Hondának és a Renaultnak nincsenek ilyen megoldásai.