2015.07.09. 06:59
A DTM-nek szerepelnie kell a szuperlicenszlistában
David Coulthard szerint a DTM-et is illene képviselni az F1-es szuperlicenszrendszerben felsorolt szériák között.
Fotó: Tajthi Andrea
A 2016-tól érvényes szabályok szerint a DTM után nem járnak pontok a szuperlicensz megszerzéséhez szükséges kvótába – a német túraautó-bajnokságban szereplő három gyártó már írt is ez ügyben az FIA-nak. Paul di Resta 2010-ben szerzett bajnoki címet a DTM-ben, következő évben pedig már a Force Indiánál versenyzett az F1-ben, míg Pascal Wehrlein, a Mercedes egyik DTM-pilótája jelenleg a német cég F1-es alakulatának a tesztpilótája.
Egy héttel a norisringi győzelme előtt Wehrlein megnyerte az F1-es ausztriai szezonközi edzés első napját a Mercedesszel, a második napot pedig a Force Indiával töltötte. Nem ő volt az egyetlen aktív DTM-pilóta a tesztelők névsorában: a tavalyi bajnok, Marco Wittmann jutalom gyanánt a Toro Rossót vezethette a második napon. Coulthard az F1-es visszavonulása után a DTM-ben versenyzett (szintén a Mercedesszel); a skót pilóta magasztalta a sorozat professzionalitását.
„A DTM az F1-hez hasonló szuperprofesszionálisan megszervezett széria” – nyilatkozta Coulthard. „A rendezés, a médiaérdeklődés, a szponzorok mind-mind az F1-gyel teszik hasonlatossá – egyértelműen a többi széria fölé magasodik. Természetesen túraautókról van szó, így jogos lehet a kérdés, hogy ezeknek mi köze van az együlésesekhez, ezeket a túraautókat azonban korántsem egyszerű vezetni. Hatalmas leszorítóerővel rendelkezik, emellett pedig egy F3-as autó sebességével, így mindenképpen kissé külön kell kezelnünk.”
Coulthard szerint igazságtalan a jelenlegi szuperlicensz-pontrendszer.
„Egy nem is létező bajnokságnak – az F2-nek – sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonítanak, mint az aktív sorozatoknak” – folytatta Coulthard. „Nem ártana, ha az FIA kissé körültekintőbben fogalmazná meg az új szabályokat. Ez a szituáció egyértelműen a már létező, sikeresen operáló és nagy szakértelemmel bíró szériákat gúnyolja ki. Biztosítani kell, hogy a versenyzőket kellőképpen felkészítik a világbajnokságokra, hiszen a tehetség az tehetség. Ha jól vezetsz, akkor fizikailag is képes vagy vezetni az autót, ez azonban csak egy kis szelete az egésznek, a versenyzés minden trükkjét és a szervezett munkavégzést is el kell sajátítanod.”
A DTM vs. szuperlicensz vita középpontjában Wehrlein áll; a 20 éves versenyző 2013-ban debütált a DTM-ben, és amióta tavaly szeptemberben kinevezték a Mercedes F1-es csapatának tesztpilótájává, számos tesztlehetőségen részt vett már.
„Pascal egyike a kivételes tehetségeknek” – mondta Coulthard. „Nem véletlen, hogy ennyire támogatják, van benne valami kiemelkedő. Nincs kétségem afelől, hogy egyszer az F1-be is eljut majd és sikeres karriert fut be. Mindenki jó versenyző, ám ez nem arról szól, hogy a jókat megtaláld; a kivételes tehetségekre kell vadászni, és úgy vélem, Pascal egyike ezeknek.”