f1

2015.07.10. 09:54

A Mercedes mentőkötelet dobna a Renault-nak és a Hondának

A Renault és a Honda kedvéért Toto Wolff hajlandó enyhíteni a motorszabályokon.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Mercedes AMG Petronas

Az F1 kritikáiban jelentős szeletet kap a Mercedes dominanciája; habár a Ferrarinak sikerült közelebb férkőznie a német istállóhoz, a Renault és a frissen csatlakozott Honda még mindig szenved. A szezonközi fejlesztések elvileg tilosak, ám a Ferrari még télen talált egy kiskaput a szabályzatban, így a motorokat – kis megkötésekkel – szabadon lehet fejleszteni. Ezt a kiskaput az FIA bezárta 2016-ra, Wolff szerint azonban érdemes lenne megvizsgálni a tilalmat, és néhány területet ismét fejleszthetővé nyilvánítani, az ezzel járó költségek miatt viszont aggódik.

„Ami az el-elmaradozó Hondát illeti, segítenünk kellene nekik, hogy felzárkózzanak, anélkül, hogy az F1 DNS-ét megváltoztatnánk” – nyilatkozta Wolff. „Azonban nem véletlen, hogy mindig is szkeptikusan álltunk a szezonközi fejlesztésekhez, ezek ugyanis rengeteg pénzbe kerülnek. A Ferrari nagyon okosan kiszúrt egy kiskaput, ám könnyen megeshet, hogy ezzel csak Pandóra szelencéjét nyitották ki. Az előző Strategy Group-ülésen eldöntöttük, hogy ez a kiskapu nincs és nem is lesz többé, azonban ha a Renault-nak és a Hondának szüksége lenne rá, meg kellene beszélnünk ezt a tilalmat. Üzleti szempontból nem a legokosabb dolog, amit tehetünk, ám ha a többieknek erre van (vagy azt hiszik, hogy erre van) szükségük, hogy utolérjenek másokat, fontolóra vesszük.”

Wolff azonban azt is nyilvánvalóvá tette, a Mercedesnek esze ágában sincs csak azért befagyasztani a motorfejlesztési programját, hogy a Renault és a Honda közelebb kerülhessen.

„Ha van egy csapatod, vagy motorbeszállító vagy, normál esetben az a célod, hogy mindenkit a földbe döngölj” – tette hozzá a Mercedes csapatfőnöke. „De az új szabályok áldozatai iránt is szükség van egy kis empátiára. Még sosem fordult elő az F1-ben, hogy valakit arra kértek meg, ne fejlesszen tovább, fagyasszon be mindent, azért, hogy a többiek utolérjék – ez gyökeresen ellenkezne az F1 szellemiségével. Ez egy verseny, és mindenki azért küzd, hogy a legjobb legyen. Az aprócska döntéseknek és hibáknak hatalmas következményei lehetnek a jövőben.”

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!