f1

2015.07.02. 07:51

Óvatosan kell kezelni a szurkolói kérdőív eredményét

Több vezető F1-es szakember óvatosságra int, látva, hogy a rajongói kérdőív eredményében szerepel a tankolás és a gumiháború.

Gyimesi Brigitta

Fotó: McLaren

Nemrégiben két rajongói kérdőívet is kitölthettek az érdeklődők; az egyiket az AUTOSPORT, az F1 Racing és a Motorsport News készítette, míg a másikat a GPDA. Az előbbi eredményeit több elismert F1-es szakembernek megmutatták, akik meglepődve konstatálták, mit az, amit a szurkolók látni akarnak: 63,3% támogatná a strapabíróbb gumik visszatérését, míg 77,9% (a GPDA-kérdőívben 80%) örülne egy újabb gumiháborúnak.

„Ez a tipikus rózsaszín szemüveg-effektus” – reagált Christian Horner. „Elég egy kicsit visszatekinteni, és megnézni, mit művelt a Ferrari a Bridgestone-nal a Renault és a Michelin ellen – mindenki más szenvedett. A kevésbé kopó abroncsoktól rosszabb lenne a verseny, mindenki egy kiállással menne, ami sosem izgalmas.”

Ami a tankolás visszahozatalát illeti, 61,3% támogatja az ötletet (a GPDA-kérdőívben 60%); Toto Wolff szerint ez az eshetőség „korlátozná a stratégiai játszóteret és kevesebb előzést eredményezne”.

„Az a probléma a tankolással, hogy egy számítógép által vezérelt taktikába kényszerülsz” – értett egyet Wolff-fal Eric Boullier. „Nem tudsz rugalmasan reagálni egyes szituációkra. Manapság meg tudod fűszerezni kicsit a stratégiát, ami nem lenne lehetséges, ha tankolnod is kellene.”

Graeme Lowdon is egyetértett a többi csapatfőnökkel.

„Ezt nem nagyon gondolták át” – nyilatkozta a Manor elnöke. „Az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy a tankolásos időkben senki sem előzött, mindenki megvárta a kiállásokat. Szomorúan látom, hogy a rajongókat egy kisebbfajta amnézia sújtja ezen témát illetően.”

Az 50,4%-os DRS-ellentábor már inkább megosztja a paddockot.

„Néha megnézek régebbi futamokat otthon; hatalmas különbségek vannak az autók között a pályán, nagyon kevés előzés volt” – nyilatkozta Boullier. „Ám így is élveztük őket. 2013-ban talán a valaha volt legszorosabb versenyzés volt az F1-ben, annyi előzés és boxkiállás volt a versenyek alatt, hogy az emberek alig értették, mi zajlik a pályán; őrült szezon volt. Mit akarnak az emberek – előzést vagy nem?”

Paul Hembery szerint kockázatos vállalkozás volna az F1 által követni kívánt irányvonalat pusztán a kérdőívek eredményeire alapozni.

„Ha izgalmas versenyt akarsz, akkor ne hallgass a kérdőívekre” – nyilatkozta Hembery. „Egy csapat vagyonokat költene a legjobb gumikra, a legjobb motorral, csak úgy eltűnnének a távolban, előzés pedig semmi. Pontosan ez történt a 2000-es évek elején, a nézettség pedig a padló alá zuhant. A kérdőívek eredményei ebbe az irányba mutatnak, így az embereknek át kellene gondolniuk, mit is mondanak.”

A kérdőívek teljes eredményei – elemzésekkel és reakciókkal kiegészítve – az F1 Racing augusztusi számában jelenik majd meg, amelyet július 16-ától lehet kapni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!