f1

2015.08.11. 06:17

A Bianchi baleset után a traktorok még mindig kockázatot jelentenek

Franz Tost, a Torro Rosso csapatfőnöke különös figyelmet fordítana az ütközések védelmére a jövőben, ám az FIA nem tartja szükségesnek az ezzel kapcsolatos újabb intézkedéseket.

Komenda Vivien

Fotó: Varga András

Bernie Ecclestone így nyilatkozott a történtekkel kapcsolatban: „Nagyon szomorú és szerencsétlen, ami Julessel történt. Annak a traktornak nem kellett volna ott lennie.”

A francia pilóta balesete után többek között bevezették a virtuális biztonsági autót, ezen kívül az edzéseket azonnal megszakítják, ha komolyabb baleset történik.

A Torro Rosso csapatfőnöke azonban nemrég így nyilatkozott az Auto Bild Motorsportnak: „Az, hogy ezek a mentő járművek a pályán tartózkodnak egyértelműen veszélyes. Virtuális biztonsági autóval, vagy anélkül, a pilóta kaphat defektet vagy eltörhet a felfüggesztés, és ugyanúgy megtörténhet a baj. Sajnos még mindig nagy a kockázat, hiszen az autó kis tempónál is be tud csúszni a daru alá, és ez komoly sérülésekhez vezethet.”

Az FIA hivatalos vizsgálatai azonban megállapították, a zárt pilótafülke sem mentette volna meg Jules Bianchi életét, ekkora erőhatásnál ugyanis az is csoda, hogy nem vesztette azonnal életét.

A Forma-1 rengeteget fejlődött a biztonság terén. Azonban a HANS rendszer, a magasabb pilótafülke, és rengeteg egyéb módosítás ellenére is újra beigazolódott: a veszély mindig is jelen lesz a sportban.

Franz Tost ez ellen küzd, és azt hangsúlyozza mindent meg kell tenni azért, hogy minimális legyen a kockázat.

„Védőkorlátokat kell a mentő jármű köré húzni, így megakadályozva, hogy az autók alácsúszhassanak egy baleset során.”

A pilóták is óvatosabbá váltak a baleset óta: „A WSR keretein belül versenyeztem Magyarországon, amikor egy autó a leggyorsabb kanyarban kicsúszott. Amikor láttam a traktort és a sárga zászlót jobban lelassítottam, mint a baleset előtt szoktam.” – mondta a Manor versenyzője, Roberto Merhi.

Az biztos, hogy az eset óta több fejlesztés is kezdetét vette. Így például a zárt pilótafülke, vagy bukócsövek is szóba jöttek. Ezek előtt azonban még hosszú út áll, már amennyiben valóban bevezetik a sportban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!