f1

2015.08.13. 10:54

Button: Az F1 szeretetének tőlünk kell indulnia

Jenson Button úgy érzi, a szurkolóknak elsődlegesen a pilóták lelkesedéséből és szenvedélyéből kell felépíteniük saját rajongásuk.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Varga András

A brit világbajnok már régebben felismerte, hogy a versenyzők kommentjei és megjegyzései (amelyet a média közvetít a rajongók felé) jelentős szerepet játszik az F1 megítélésében. Az elmúlt években számtalan különféle kritika érte a sportot; legfőképpen az abroncsokat és a jelenlegi erőforrásokat szemelték ki maguknak a bosszankodók, akik különösen a motorhang hiánya miatt zúgolódtak.

„Több mechanikai tapadás jó lenne” – felelte Button a kérdésre, milyen intézkedéseket hozna az F1 állapotának javítására. „Emellett a leszorítóerőt inkább a padlólemez, és ne a szárnyak generálják - kezdésnek ez megtenné.”

Ami a rajongók visszacsábítását illeti, Button szerint ezt a folyamatot belülről kellene elkezdeni.

„Számomra az az elsődleges, hogy élvezzem a versenyzést” – folytatta a brit pilóta. „A sportnak jelentős részét ez a szenvedély teszi ki. Ha a szurkolók azt látják, hogy mi, versenyzők élünk-halunk az F1-ért, azt hiszem, ők is egyre inkább belehabarodnak majd.”

2017-től radikális szabályváltozások lépnek érvénybe, amelyek agresszívabb és gyorsabb autók megjelenésével járnak együtt; az előzetes becslések szerint a 2017 utáni autók lesznek a valaha volt leggyorsabbak az F1 történetében, közel öt másodpercet vernek majd köridő tekintetében a jelenlegi masinákra. A versenyzők azonban tisztában vannak vele, ez mit sem ér, ha az előzések megmaradnak a mostani szinten. A Strategy Group már több javaslatot is felvetett, hogyan lehetne az előzések számát növelni, természetesen figyelembe véve a 2017-re tervezett új szabályokat. Az egyik ilyen tervezet megvitatására augusztus 18-án kerül sor, amikor az F1-es csapatok technikai igazgatói ülnek össze, hogy megvitassák a lehetőségeket.

„Mindenképpen pozitív irányba megyünk” – reagált Button a potenciális szabályváltozásokra. „Az autók sokkal jobban fognak kinézni a pályán. Nem hiszem, hogy ma annyira rossz lenne a verseny, ám a kanyarsebesség növelése még jobbá fogja tenni – feltéve persze, ha ez nem megy a versenyzés rovására. A mechanikai tapadás elképesztően fontos, a leszorítóerő esetében pedig olyan megoldást kellene találnunk, amely minimalizálja az autókról leváló zavaros légáramlatok számát, ezáltal pedig könnyebbé teszi az előzést.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!