2015.08.14. 07:19
Mi okozta a Mercedes rossz rajtjait?
A Mercedes kielemezte az elmúlt futamok rajtjait, és több okot is talált, a versenykezdet miért nem sikerült jól versenyzőik számára.
Fotó: Varga András
Mind a Brit, mind a Magyar Nagydíjon a két Mercedes indulhatott az első sorból, a rajt utáni pillanatokban azonban mindkét futamon hátracsúsztak a harmadik-negyedik hely környékére; Silverstone-ban a két Williams, míg a Hungaroringen a Ferrari párosa ugrotta át Hamiltont és Rosberget. A rajtproblémák már az Osztrák Nagydíjon elkezdődtek, akkor Hamilton ragadt be a piros lámpák kialvása után, a futamot pedig végül Rosberg nyerte. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke „elfogadhatatlannak” minősítette a Magyarországon látott produkciót, és alapos kivizsgálást ígért, amelyet be is tartott.
„Végeztünk az elemzéssel” – nyilatkozta Wolff. „Egyetlen olyan faktort sem találtunk, amire rámutathatnánk, és kijelenthetnénk, hogy igen, emiatt nem sikerültek a rajtjaink. Rengeteg különféle ok és körülménybeli tényező összejátszása eredményezte az elfuserált startokat; nincsen szabályos minta, egyszerűen nem sikerültek. Magyarországon a rajtrács komplett jobb oldala beragadt, míg Vettel és Räikkönen a harmadik és ötödik helyekről jól kapta el a rajtot – ez inkább a körülményekből fakadt. Itt még a második rajt is bekavart kissé, aminek következtében Lewis kuplungja túlmelegedett, ez pedig kihatással volt a rajtjára. Sok egyéb okkal is szolgálhatnék most, miért nem úgy rajtoltunk, mint számítottuk, de a lényeg, hogy ezek ne ismétlődjenek meg.”
A Belga Nagydíjtól kezdve azonban alaposan átalakul az eddigi rajtprocedúra: a kuplungkezelést illetően új szabályok lépnek érvénybe, Wolff pedig – az eddigiek alapján érthető okokból – örömmel üdvözli a változást. Ezentúl ismét a pilóták kontrollálják majd a rajtokat, a pitwall pedig csak korlátolt segítséget nyújthat nekik; Hamilton szerint jövő héttől kezdve „sokkal kiszámíthatatlanabb”, egyenesen „katasztrofális” rajtoknak lehetünk majd szemtanúi.
„Mostantól több variáns is szerepet fog játszani a rajtoknál” – értett egyet versenyzőjével Wolff. „Inkább úgy legyen többváltozós a történet, hogy a pilóta rontja el kissé, mint úgy, hogy egy szoftver vagy egy mérnök nem kalibrálja be a rendszert megfelelően. Ez a megfelelő lépés előre, a rajtnak így kell zajlania, mint régen. Technológiai szempontból most kissé visszaléptünk ugyan a szórakoztatás és a kiszámíthatatlanság kedvéért, ám optimistán állok a dologhoz, és úgy vélem, jót fog tenni a show-nak.”