2015.10.25. 10:01
IndyCar motorok oldhatják meg a Forma-1 motorproblémáit
A Red Bull problémáinak fényében felmerül a kérdés, hogy a Forma-1-nek nincs-e szüksége több motorbeszállítóra a mostani négyen kívül.
Fotó: Brian Simpson/ IndyCar
A jelenlegi beszállítók – Honda, Renault, Ferrari, Mercedes – közül a Hondának és a Renault-nak erős növekedés kéne, hogy az többi gyártó szintjére kerüljenek.
Az IndyCar úgyszintén V6-os motorokat használ, így kézenfekvő megoldás lehetne, hogy onnan érkezzen motorbeszállító. Az IndyCar 2,2 literes dupla-turbós erőforrásokat használ, amik 700 lóerős teljesítményre képesek.
Ez a megoldás hatékony költségcsökkentést jelentene, hiszen minél nagyobb darabszámban gyártják le a motorokat, annál olcsóbbak. A Forma-1 egyértelműen szorgalmazza a költségek csökkentését, így kiváló irány lehetne. Egy-egy ilyen motor 4000 km-re képes, az IndyCarban a szezon során egyet használnak fel, ami körülbelül 700.000 dollárba kerül.
Az egyik ilyen beszállító a Honda lehetne, a kaliforniai székhelyű vállalat nem egyezik meg a McLaren jelenlegi partnerével, a japán beszállítóval. Egy ilyen partneri viszony zavarossá tenné a marketing üzenetét a csapatoknak, bár a jelenlegi helyzet is némileg az (gondoljunk csak például a Lotus Mercedes-re).
A jelenlegi motorokkal egyenértékű IndyCar-os motorokhoz több szabályzást is el kéne végezni, hogy azonos teljesítményű legyen az 1,6 turbósokkal. A fordulatszámot, az erőleadást, de még az üzemanyag szabályzást is meg kellene változtatni.
A költségcsökkentett motorok 2017-től jöhetnek, amennyiben egy beszállítónak sikerül megegyezni az FIA-val és Bernie Ecclestone-nal.
A Cosworth egyik tulajdonosa, Kevin Kalkhoven megerősítette, hogy tárgyal a Forma-1 vezetőivel. A motorgyártó cég tulaja egyelőre semmilyen konkrét információt nem közölt.
Szóba jött még a Chevrolet, mint lehetséges beszállító, viszont a GM vezetői azt mondták, ha szeretnének a Forma-1-ben szerepet vállalni, akkor már ott lennének.