2015.12.01. 15:51
Andy Priaulx a Ford versenyzője lesz?
A Motorsport.com információ a Ford WEC projektjének egy belsős forrásából származnak.
Fotó: DTM
A háromszor túraautó világbajnoknak ez egyet jelenthetne a Le Mans-i 24 órásra való visszatérésével, ahol már a WTCC-s utolsó évében, majd a rákövetkező 2011-es szezonban is indult a BMW GT programjában.
Az ismeretlen forrás úgy fogalmazott, hogy Andy lehet a szenior, aki a fiatalokat tudná kisegíteni és gondozni már az első pillanattól kezdve. „Még mindig gyors, meg aztán jó nagykövete lehet egy gyári csapatnak.”- tette hozzá.
Ha a pletykák beigazolódnak, akkor az északír és a BMW 2003 óta tartó kapcsolata véget ér. Az ETCC-ben debütált a németekkel, 2004-től 2007-ig négy bajnokságot nyert sorban (az elsőt még ETCC-ként, aztán átalakult a sorozat WTCC-vé). Még három évet maradt, aztán jött a GT-zés és a sikertelen DTM, hogy aztán lefokozzák az ELMS egyik gyárhoz köthető privát csapatába.
Itt második lett az év végén, és a versenygyőzelem is megadatott neki. A klasszikus túraautózáshoz aztán idén tért vissza, a BTCC-be – természetesen BMW-vel –, ahol két futamot is nyert
Mióta utoljára 2011-ben indult Le Mans-ban, kicsit leszállóágba került karrierje, azonban a Ford visszatérésével most olyan lehetőséget kaphat, amelytől újra a figyelem középpontjába kerül.
Az amerikai márka révén valószínűleg nem lesz kevesebb gyári nevezés jövőre sem az Endurance Nagydíjon, annak ellenére, hogy a VW konszern csapatai 3-ról 2-re redukálták P1-es csapataik autószámát.
Persze a Nissan visszatérése még homály, a Fordra mindenképp hárul majd kellő figyelem, elvégre négy Le Mans-t nyertek sorban a hatvanas években, illetve Steve McQueen klasszikusában is főszerepet játszottak. Legutóbb 2010-ben a Matech csapat próbálkozott egy csak nőkből álló trióval öregbíteni a kékovál hírnevét.
A GT mezőny így is erős (Ferrari, Aston Martin, Corvette, Porsche, talán Viper), az biztos, hogy Priaulx-lal csak nyerhet a visszatérő gyártó