f1

2016.01.13. 16:06

1000 lóerős F1-es autók az FE segítségével

Roberto Dalla, a Magneti Marelli motorsport-igazgatója szerint a Formula E segíthet az 1000 lóerős turbó F1-es autók visszatérésében.

Gyimesi Brigitta

Fotó: FIA Formula E

Tavaly év elején már felmerültek pletykák arról, hogy az F1-es autók teljesítményszintjét a ’80-as években tapasztalt szintekre emeljék, remélve, hogy ennek eredményeképp sokkal nehezebben vezethető autókat kapnak. A jövő motorformulájáról még mindig zajlanak a tárgyalások: a gyártóknak január 15-ig (péntekig) olyan javaslatokat kell benyújtaniuk az FIA-nak, amelyek előreláthatóan orvosolnák az eddig a motorokkal kapcsolatban felmerült problémákat. Dalla – akinek cége az F1-ben 2016-ban bevezetendő nagysebességű kamerákat is gyártja – úgy véli, a királykategóriának van mit „ellopnia” az FE-től, már ami az elektromos technológiát illeti. A Magneti Marelli nem csak a levegőbe beszél, komoly tapasztalata van ezen a téren; az FE harmadik szezonjára pedig úgy tervezik, hogy legalább két csapatnak is ők lesznek a motorbeszállítói.

„A Formula E-ben rejlő kihívás egy olyan, magas színvonalú technológiára épülő elektromos versenymotor kifejlesztése, amely 300 kW teljesítmény leadására képes” – nyilatkozta Dalla. „A jövőben megeshet, hogy az F1-nek nagyobb motorra és nagyobb ERS-re lesz szüksége, a jelenlegi 120 kW helyett például 300 kW-ra, különösen, ha 1000 lóerős motorokat akarnak. Feltételezvén, hogy az FE-ben megmaradunk az eredeti hozzáállásunknál, és egy fenntartható környezetben technikai szempontból a lehető legjobbat építjük meg, a két terület nem is esik olyan messze egymástól. Hiszünk benne, hogy a jövőben az ilyen megoldásokat fogják az FE-ben használni, és ez az F1 által követendő irányban is segíteni fog. Nem az F1, hanem az FE lesz az a sorozat, amely lehetőséget fog nyújtani az autók elektromos szerkezetének átalakításához – olyan területeken, mint a feszültség, az eszköz, stb. Biztos vagyok benne, hogy ezt a tapasztalatot az F1 is fel fogja majd használni, és előbb vagy utóbb eltűnnek a hidraulikus megoldások az F1-es autókról; egy szóval az FE-ben tanultakat nem csak az elektromos motornál, hanem az autó teljes eletronikus szerkezeténél kamatoztatni lehet.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!