f1

2016.01.01. 10:07

Merhi fizetett versenyző akar lenni 2016-ban

Nem lesz nagy ez a zakó Roberto?

Vámosi Péter

Fotó: Motorsport Csatorna

Roberto Merhi fő célkitűzése idén az, hogy fizessenek a versenyzésért, de a spanyol nem zárta ki azt sem, hogy egy top Forma-1-es csapatnál legyen tesztpilóta. A majdnem teljes bemutatkozó évét a spanyol a Manorral töltötte, ingyen vezetett nekik. Az autó azonban nem volt igazán versenyképes, ráadásul Alexander Rossi helyettesítette 5 versenyen is. Ugyan már a DTM-ben vezetett a Mercedesnél, maradni akar a nyitott együléses versenyautóknál a spanyol pilóta. "A célom, hogy profi autóversenyzővé váljak, és olyan szériában versenyezzek, ahol nem kell azon aggódnom, hogy a következő versenyen is én ülök-e autóba. Ez a terv. Azt hiszem, hogy jó évet zártam, és szeretném folytatni a dolgot a régi és a jelenlegi eredményeimre alapozva. Mindenképp olyan szériában maradnák, amelyiknél nincsen tető. Az együléses autóknál akarok maradni, de meglátjuk mit hoz a jövő. Vizsgálunk pár lehetőséget. Ami a Forma-1-et illeti, van pár lehetőség, de a királykategórián kívül is akad. Így most elég nehéz jól dönteni."

A spanyol pilóta azt is elárulta, hogy nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy teszt vagy tartalékpilóta legyen, de ebben a szerepben csakis top Forma-1-es csapatnál hajlandó mutatkozni. "Amennyiben tényleg jó csapatról van szó, akkor vállalnám. Egy jó csapatnál rengeteg lehetőség van, adott a szimulátor, és tesztelhetsz más autókkal is akár. Ez is egy lehetőség." A Formula E-t azonban kizárta, ahogy fogalmazott, az túl lassú neki, a Super Formulaval meg az a baj, hogy ott még nehezebb lenne elérnie azt, hogy fizessenek a szolgálataiért. "Hogy őszinte legyek, nem néztem utána, mert ha jól sejtem ott a legtöbb versenyző fizetős, nem pedig fizetett. Így ez kizárva. Lehet hogy a múltban a Super Formula egy jó opció volt, de most már nem. Már nem annyira vonzó, mint két vagy három éve."

Végül Merhi kifejtette, hogy az IndyCar világa nem áll távol tőle. "Tetszik az az autó. Gyorsak. Ami kocsit problémás, hogy elég nehezek, de nagy leszorítóerővel rendelkeznek, és szerintem klassz lehet vezetni. Hasonló a Formula-Renault 3.5-es autókhoz, vagy valami ilyesmi."

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!